Continuum din Windows 10 pentru smartphone-uri transformă telefonul în PC

Prima zi de Build a adus foarte multe detalii despre noul Windows 10. Deşi credeam că Microsoft a dezvăluit totul în cadrul prezentărilor trecute, se pare că ambiţiile companiei sunt mai mari decât am crezut iniţial. Compania a promis în trecut că va oferi o experienţă completă Windows indiferent de mărimea dispozitivului utilizat. Declaraţiile şi promisiunile nu au multă valoare în ziua de astăzi fără o demonstraţie, iar Microsoft a prezentat funcţia Continuum, care poate transforma un smartphone într-un computer complet funcţional.

Windows 10 pentru telefoane mobile nu a primit prea multă atenţie până în prezent, însă demonstraţia de aseară confirmă faptul că Microsoft nu va renunţa prea curând la această platformă. Continuum pentru Windows 10 adaptează interfaţa sistemului de operare în funcţie de perifericele la care telefonul este conectat. De exemplu, dacă este conectat la un monitor prin HDMI şi sunt conectate accesorii precum mouse şi tastatură prin Bluetooth, telefonul va afişa un desktop similar cu cel de pe Windows 10 pentru PC, cu desktop şi meniu de Start.

Meniul de Start include toate aplicaţiile de pe homescreen-ul telefonului, iar aplicaţiile se măresc pentru a fi afişate pe tot ecranul. Din fericire, şi interfaţa se adaptează la noul format de afişare, întrucât toate aplicaţiile din Windows Store sunt realizate cu ajutorul API-ului Adaptive UX. Acesta redimensionează automat aplicaţiile în funcţie de rezoluţia şi dimensiunile display-ului. Deconectarea de la periferice şi display întoarce telefonul la interfaţa clasică, însă cere confirmare din partea utilizatorului înainte să modifice modul de afişare.

Funcţia Continuum nu va fi însă disponibilă pe toate dispozitivele care primesc Windows 10. Aceasta se va regăsi doar pe noile smartphone-uri şi tablete care vor fi lansate după debutul sistemului de operare. Motivul pentru acest lucru este hardware-ul disponibil în acest moment, care este limitat din punct de vedere al performanţei. Microsoft a vorbit despre un parteneriat cu Qualcomm, care va oferi procesoare capabile să afişeze conţinut pe două display-uri simultan, pentru multitasking adevărat. Vom putea astfel să folosim telefonul ca PC pentru editare de documente sau consum de conţinut multimedia, dar vom putea de asemenea să citim e-mail-uri pe ecranul mic, în timp ce pe un display mare este redat un clip video.

Cu această ocazie au fost oferite şi mai multe detalii despre interfaţa Windows 10 pentru mobile. Se pare că după iOS şi Android, Windows este noua platformă care adoptă un stil vizual plat, cu elemente realizate din culori solide şi mult alb în secţiunile cu text. Windows Phone a fost o platformă pe care negrul domina, dar noul Windows 10 devine mult mai colorat. Fiecare aplicaţie va avea în partea de sus o bară pe care se găseşte un meniu contextual, care oferă acces la diferite acţiuni. În partea de jos vor fi afişate butoanele pentru acţiuni rapide.

În cele din urmă, Microsoft a publicat regulile pentru realizarea de aplicaţii folosind Adaptive UX, ajutând dezvoltatorii să creeze aplicaţii universale, pentru toate platformele compatibile cu Windows 10. Alături de aceste ghiduri şi de elemente grafice, Microsoft oferă exemple editabile, care să poată fi folosite ca punct de pornire pentru noi aplicaţii. Totuşi, nu este vorba doar despre design în aceste tutoriale. Microsoft oferă resurse pentru dezvoltatori care să ducă la implementarea mai uşoară a unor funcţii mai speciale precum accesul la modulul GPS, cameră şi diferiţi senzori.

Viitorul platformei Windows 10 pe smartphone-uri pare însorit. Din păcate, adopţia la nivel mondial a platformei Windows Phone este încă destul de mică. Microsoft va trebui să adopte o nouă metodă de comunicare şi promovare a sistemului de operare pentru mobile, iar noile capabilităţi ar trebui să fie în centrul atenţiei pentru a atrage noi utilizatori de partea sa. 

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Cătălin Niţu
Cătălin Niţu
Redactor-șef Go4it.ro. Lucrează în presa de tehnologie și gaming din 2008. Absolvent al Facultății de Jurnalism și pasionat de gadget-uri, PC-uri și console de gaming. citește mai mult