Google nu va elimina cookie-urile terțe din Chrome, a anunțat compania luni, 22 iulie. În schimb, va introduce o nouă experiență în browser care le va permite utilizatorilor să facă alegeri informate despre preferințele lor de navigare pe web, a anunțat compania.
Motivul pentru care Google nu va elimina cookie-urile third party din Chrome este că acest lucru ar afecta editorii și advertiserii online. Acest anunț al companiei marchează o schimbare semnificativă față de planurile anterioare ale Google de a elimina cookie-urile terțe până la începutul anului 2025.
„Propunem o abordare actualizată care să pună accent pe alegerea utilizatorului”, a scris Anthony Chavez, vicepreședintele inițiativei Privacy Sandbox a Google.
„În loc să eliminăm cookie-urile third party, vom introduce o nouă experiență în Chrome care le va permite oamenilor să facă o alegere informată care se aplică în timpul navigării pe web și vor putea să ajusteze această alegere în orice moment. Discutăm acest nou drum cu autoritățile de reglementare și vom colabora cu industria pe măsură ce implementăm această schimbare”, a continuat Chavez.
Google se va concentra acum pe a le oferi utilizatorilor un control mai mare asupra datelor lor de navigare, a scris Chavez. Acest lucru include controale suplimentare de confidențialitate, cum ar fi protecția IP-ului în modul incognito al Chrome și îmbunătățiri continue ale API-urilor Privacy Sandbox.
Decizia Google oferă o pauză pentru advertiseri și editorii care se bazează pe cookie-uri pentru a ținti anunțuri și a măsura performanța. În ultimii ani, planurile companiei de a elimina cookie-urile terțe au întâmpinat numeroase întârzieri și obstacole de reglementare. Inițial, Google și-a propus să elimine aceste cookie-uri până la sfârșitul anului 2022, dar termenul a fost amânat pentru sfârșitul anului 2024 și apoi pentru începutul anului 2025 din cauza diferitelor provocări și a feedback-ului din partea părților interesate, cum ar fi advertiserii, editorii și organismele de reglementare precum Autoritatea pentru Concurență și Piețe din Marea Britanie (CMA).
În ianuarie 2024, Google a început să implementeze o nouă funcție numită Tracking Protection, care restricționează cookie-urile terțe implicit pentru 1% din utilizatorii Chrome la nivel global. Această mișcare a fost percepută drept primul pas spre eliminarea completă a cookie-urilor. Cu toate acestea, preocupările și criticile legate de pregătirea și eficacitatea Privacy Sandbox a Google, o colecție de API-uri concepute pentru a înlocui cookie-urile terțe, au dus la alte întârzieri, notează Engadget.
CMA și alte organisme de reglementare și-au exprimat îngrijorarea cu privire la Privacy Sandbox a Google, temându-se că ar putea limita concurența și i-ar oferi companiei un avantaj neloial pe piața publicității digitale. Aceste îngrijorări au dus la perioade prelungite de revizuire și la o examinare suplimentară, complicând calendarul Google pentru eliminarea cookie-urilor terțe. Imediat după anunțul recent al Google, CMA a declarat că „analizează impactul” schimbării de direcție a Google.