DoNotPay, un serviciu care există în SUA de câțiva ani deja, a anunțat primul chatbot AI care îți poate negocia o factură mai ieftină la utilități, sau care te poate ajuta să ieși din anumite contracte abuzive. De altfel, compania spune că acesta este un soi de „avocat AI”, care poate menține o conversație pe chat live sau e-mail cu reprezentanții companiilor, într-un limbaj natural. Avantajul este că acest bot are la dispoziție toate clauzele contractuale, pe care le poate folosi pentru a obține condiții mai bune de la operatori.
Bot-ul DoNotPay este bazat pe aceeași bază precum ChatGPT de la OpenAI, putând oferi răspunsuri într-o manieră naturală. Spre diferență de ChatGPT, care este un chatbot generalist, care poate oferi orice tip de răspunsuri, cel de la DNP este unul specializat, care poate funcționa doar în acest domeniu. De altfel, acesta trebuie să fie convingător în interacțiunile cu reprezentanții companiilor și folosește tehnici de negociere și chiar empatie, pentru a duce treaba la bun sfârșit. Mai mult decât atât, în demonstrația publicată de Twitter de Joshua Browder, CEO-ul DoNotPay, bot-ul chiar exagerează puțin situația, așa cum ar face și un client real.
Se pare însă că aceste exagerări nu vor ajunge în versiunea finală a serviciului, însă majoritatea celorlalte funcții vor ajunge. Acesta va folosi tot felul de clauze din contract și din EULA pentru a obține o ieftinire a abonamentului și poate chiar să amenințe cu litigii companiile care nu acceptă noile condiții.
Here it is! The first ever Comcast bill negotiated 100% with A.I and LLMs.
Our @DoNotPay ChatGPT bot talks to Comcast Chat to save one of our engineers $120 a year on their Internet bill.
Will be publicly available soon and work on online forms, chat and email. pic.twitter.com/eehdQ5OXrl
— Joshua Browder (@jbrowder1) December 12, 2022
Printre funcțiile sale, bot-ul DoNotPay permite înscrierea de plângeri, anularea abonamentelor, contestarea amenzilor de parcare și scăderea tarifelor la operatori telecom. Acesta nu funcționează doar pe baza unui șablon și se poate adapta la răspunsurile pe care le oferă interlocutorii. Se pare însă că momentan este puțin cam prea politicos, iar DoNotPay spune că va scădea numărul de „mulțumiri” pe care acesta le oferă în conversații.
În cazul în care bot-ul se blochează și nu are un răspuns, acesta poate contacta clientul pentru a cere informații. Acestea pot fi oferite chiar și prin SMS, pentru a putea continua imediat conversația.
DoNotPay spune că va lansa acest chatbot AI într-o variantă de test în următoarele două săptămâni, dar acesta va fi disponibil exclusiv pentru Statele Unite. Probabil că dacă acesta are succes, va fi extins și în restul lumii.
sursa: TheVerge