Facebook Instant Articles este cea mai nouă componentă a reţelei de socializare a lui Mark Zuckerberg. Ştiam de câteva zile despre existenţa sa, întrucât secretele în această industrie sunt greu de păstrat, însă abia acum vedem exact în ce constă conţinutul pe care anumite publicaţii îl vor prezenta prin intermediul Facebook. Este vorba despre articole disponibile direct din aplicaţia pentru mobile, care se încarcă rapid şi vin cu un mod de prezentare dedicat acestei platforme.
Publicaţia folosită drept exemplu este National Geographic, care va publica anumite articole în intregime şi pe Facebook. Acestea vor fi uşor de recunoscut în fluxul de ştiri, întrucât vor integra elemente animate, care nu se găsesc nicăieri altundeva. Simpla atingere a „coperţii” articolului va deschide o pagină dedicată, care integrează elemente multimedia, oferind un design atractiv şi elemente interactive. Acestea vor avea clipuri video inserate între paragrafe, sau imagini la rezoluţii mari, care pot fi explorate cu ajutorul funcţiilor de mişcare ale smartphone-ului.
Din clipul video prezentat de Facebook, aceste elemente interactive par a fi extrase direct din aplicaţia Paper, pe care compania a lansat-o în urmă cu un an. Deşi la momentul lansării aplicaţiei nu era clar care era scopul său, oferind o experienţă de navigare bazată pe elemente grafice, gesturi de mişcare şi animaţii, se pare că era un simplu test pentru funcţiile de publishing pe care Facebook tocmai le-a primit. Alături de imagini şi clipuri video, articolele vor putea integra şi coordonate GPS pe hartă pentru a vedea exact unde au fost realizate capturile foto sau video.
După cum a fost deja dezvăluit de Wall Street Journal zilele trecute, Facebook va pune la dispoziţie posibilitatea de a monetiza conţinutul folosind două metode. Fie publicaţia îşi vinde singură spaţiul de reclamă şi păstrează întregul venit, fie vinde reclamă prin intermediul reţelei de socializare, caz în care Facebook păstrează 30%. Cei care vor să îşi păstreze propriile unelte pentru analiza traficului vor avea această opţiune, însă pot opta şi pentru serviciile oferite de Facebook.
Primii parteneri ai acestei iniţiative sunt National Geographic, The New York Times, BuzzFeed, NBC, The Atlantic, The Guardian, BBC News, The Atlantic, Piegel şi Bild. Publicaţiile au libertate deplină în prezentarea articolelor, putând să îşi aleagă propriile font-uri şi propriul design, pentru a fi cât mai apropiate de designul site-ului propriu. Pentru început, Instant Articles vor fi disponibile în versiunea pentru iPhone a aplicaţiei Facebook, cu articole de la The New York Times, BuzzFeed, National Geographic, NBC şi The Atlantic.