Gartner: până în 2018, 95% din aplicaţii vor fi gratuite, dar numai 1% vor fi succese comerciale

14.01.2014
Gartner: până în 2018, 95% din aplicaţii vor fi gratuite, dar numai 1% vor fi succese comerciale

Producătorii de telefoane mobile sau tablete se întrec să atragă un număr cât mai mare de utilizatori nu doar cu ecranele mai mari, procesoarele mai rapide sau camerele foto mai bune, dar şi cu bogăţia sau calitatea ecosistemului software. Conform unei analize Gartner, viitorul dezvoltatorilor de aplicaţii software pentru platformele mobile nu este prea grozav, iar acest lucru va afecta indirect şi utilizatorii.

La sfârşitul lui 2012, circa 91 de procente din numărul total de aplicaţii disponibile pe platformele mobile erau produse gratuite, care obţin profituri din reclame, din cumpărăturile interne sau nu obţin deloc. Conform Gartner, ponderea aplicaţiilor gratuite va ajunge la aproape 95 de procente la sfârşitul lui 2017, numărul de descărcări şi utilizatori în continua creştere urmând să submineze eforturile producătorilor de aplicaţii comerciale.

Până în 2017, Gartner se aşteaptă ca numărul de aplicaţii descărcate să crească de la 102 miliarde la 268 de miliarde, în timp ce numărul de produse software comerciale cumpărate urmează să crească de la 9,2 miliarde la 14,8 miliarde. Conform analizei, această creştere va aduce cu sine şi o scădere a vizibilităţii produselor software,  dezvoltatorii aplicaţilor comerciale urmând să-şi găsească din ce în ce mai greu clienţi într-un segment de piaţă din ce în ce mai îngust.

Gartner afirmă că, până la sfârşitul lui 2017, mai puţin de 1% din aplicaţii vor deveni succese comerciale, această rată redusă urmând să demoralizeze producătorii de software şi să-i determine să caute alte oportunităţi, cum ar fi piaţa aplicaţiilor mobile pentru mediul business.

Nimeni nu poate refuza un produs software care este oferit gratuit, însă dezvoltarea aplicaţiilor de bună calitate este un proces care necesită multe eforturi şi investiţii, riscul de a pierde timp şi bani putând demoraliza producătorii şi putând afecta indirect numărul de produse comerciale oferite. Concurenţa acerbă va determina pe de altă parte creşterea calităţii produselor gratuite, însă numărul produselor comerciale care necesită o sursă constantă de venituri pentru întreţinerea unei infrastructuri s-ar putea reduce sub presiunea crescută a pieţei.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News