Google continuă să extindă funcționalitatea Gmail, adăugând suport pentru vizualizarea și editarea documentelor Microsoft Office adăugate ca și atașament la mesaje. Opțiunea era disponibilă deja pentru fișiere Google Docs și tabele Excel.
Gmail va permite utilizatorilor să răspundă la e-mailul original și să includă fișierul Office editat fără a mai fi nevoie să descarce și apoi să atașeze din nou fișierul actualizat.
Serviciul Google Workspace (fost G Suite) cuprinde aplicațiile Google Docs, Sheets, Slides, Meet, Calendar și oferă de ceva timp compatibilitate cu documente Office generate cu aplicațiile Microsoft Word, PowerPoint și Excel. Diferența este că anterior, documentele trebuiau importate în Google Drive pentru a le putea edita sau modifica, fișierele adăugate ca atașament pe gmail putând fi doar vizualizate.
Noul mod de lucru ar trebui să ușureze lucrul cu documentele trimise prin email. Interesant este că fișierele accesate și modificate folosind editorul Google Docs pot fi salvate ca atare. Noua funcție de editare nu convertește fișierele Office în Google Docs, păstrând în schimb formatul de fișier original.
Google promite și că fișierele Office vor avea compatibilitate mai bună cu suita de aplicații Google Docs, compania lansând un nou supliment Macro Converter pentru Google Workspace, conceput pentru a ajuta utilizatorii și organizațiile să-și convertească mai ușor documentele Excel în fișiere Sheets cu format nativ.
Google va îmbunătăți și suportul pentru orientarea documentelor și inserarea de imagini în Google Docs, permițând utilizatorilor să lucreze simultan cu pagini orientate atât pe orizontală, cât și pe verticală, împreună cu imagini plasate în spatele textului și elemente watermark.