Aflat deocamdată la faza de testare, noul Privacy Guide va permite ajustarea la nivel global a permisiunilor pentru colectarea de informații despre sesiunile de navigare folosind Chrome pentru Android.
Deși sub actualul model de bussiness, Google are nevoie să colecteze cât mai multe informații despre utilizatorii săi pentru realizarea veniturilor, dezvoltatorul Android se arată dispus să permită limitarea acestei practici pentru utilizatorii care doresc asta cu tot dinadinsul.
Google a îmbunătățit de-a lungul timpului funcțiile pentru protejarea intimității adăugate produselor sale, compania dorind să-și îmbunătățească imaginea publică, în condițiile în care abordarea tot mai agresivă a acestui subiect risca să submineze competitivitatea produselor bazate pe Android. Cel mai recent episod din acest „război” s-a derulat în prima parte a acestui an, când Apple a lovit puternic în interesele companiilor de tehnologie lansând o serie de actualizări iOS 14 care restricționează drastic opțiunile pentru colectarea de informații despre utilizatori. Pe de o parte, Google s-a aliat cu Facebook pentru subminarea măsurilor luate de Apple, în încercarea de a restabili măcar parțial veniturile mult diminuate.
Pusă în acest context, introducerea unui Privacy Guide în browserul Chrome pentru Android, care să faciliteze tocmai restricționarea practicilor de monitorizare pe care Google încearcă să le neutralizeze pe produsele rivalului Apple trebuie privită cu o doză de scepticism.
Încă aflat la faza de testare, meniul activat prim modificarea pe Enabled a parametrului chrome://flags/#privacy-review pare că se bazează pe disponibilitatea utilizatorilor de a permite ”îmbunătățirea căutărilor și navigării web” prin lăsarea bifată a acelor setări care permit colectarea de către Google a rapoartelor de utilizare și site-urile vizitate.
A doua opțiune ține de accesarea istoricului de navigare. Dacă vrei să ai sincronizată activitatea pe toate dispozitivele conectate, va trebui să lași această setare bifată, permițând Google să-ți cunoască pe această cale preferințele în materie de navigare web. Ca principal beneficiu, dacă ai setat Google ca și motor de căutare implicit vei avea parte de ”sugestii relevante din punct de vedere contextual”. Altfel spus, listele cu rezultate la căutare vor putea fi mai bine personalizate de Google, în raport cu interesele și preferințe tale.
Google ar dori să lași activate ambele funcții pentru „o experiență de utilizare mai bună” la folosirea browser-ului Chrome. Și probabil că o bună parte dintre utilizatorii nu sunt deranjați de aceste practici și vor da curs sugestiilor Google. Însă mai degrabă, cei mai mulți vor fi complet indiferenți față de noile setări ascunse în meniul de configurare, încât folosirea acestora de către un grup minoritar de utilizatori preocupați de propria intimitate nu va afecta prea mult veniturile Google.