În funcţie de obiceiurile la navigare web, utilizatorii Chrome, Firefox şi Safari ar putea avea parte de mult mai multe mesaje de avertizare, sugerând evitarea anumitor website-uri detectate ca fiind compromise cu malware sau prezentând alte riscuri de securitate.
Implementat de Google ca metodă de prevenire a infectărilor cu malware, serviciul Safe Browsing este pe cale să primească o infuzie de tehnologii noi, extinzând capabilităţile de detecţie la mai multe tipuri de ameninţări. Inevitabil, utilizatorii vor avea parte de mai multe alerte atenţionând despre accesarea unor website-uri care găzduiesc forme de malware, atacuri de tip şi alte ameninţări, cum ar fi aplicaţiile de tip ad injector.
Devenite tot mai răspândite, programele ad injector au ca scop inserarea de reclame suplimentare în paginile web, uneori prin înlocuirea celor deja existente. Adesea, reclamele introduse în mod clandestin în structura website-urilor legitime sunt folosite pentru propagarea altor forme de malware. Acţionând la sursa problemei, filtrul Safe Browsing va opri accesul şi la website-urile care propun instalarea de componente ad injector.
Potrivit statisticilor furnizate de Google, doar în luna mai 2015 filtrul Safe Browsing a afişat utilizatorilor câte 5 milioane de avertismente zilnic, oprind încercările de accesare a peste 50000 site-uri infectate cu malware şi alte peste 90000 site-uri asociate cu activităţi de tip phishing. Cifra a crescut semnificativ în prima săptămână din iunie la 15 milioane avertismente zilnic, tendinţă ce va continua şi în perioada următoare.