Strategia prin care Google speră să descurajeze folosirea reclamelor în mod abuziv, de către administratori web care doresc să-şi maximizeze profiturile, trece la un nivel superior. Reclamele înşelătoare, cum sunt cele care simulează diverse probleme ale PC-ului cu scopul de a determina achiziţionarea de servicii contracost sau instalarea unor componente software de provenienţă dubioasă vor fi sancţionate prin cenzurarea totală a reclamelor de pe site-ul respectiv.
Practic, Google Chrome va face ceea ce AdBlock şi alte extensii anti-reclame pentru browser fac de mult timp, însă numai pentru acele site-uri care îşi agasează vizitatorii şi pun în pericol securitatea dispozitivelor.
Modificarea făcută începând cu versiunea Chrome 71 (aşteptată pentru lansare în luna decembrie) va afecta doar un mic număr de site-uri, în special din rândul celor cu activităţi la limita legii, cum sunt cele specializate în găzduirea de fişiere .torrent şi conţinut pornografic.
Google dă asigurări că nici un website nu va fi penalizat fără avertisment, proprietarii de site-uri care intră sub incidenţa noilor reguli având 30 de zile la dispoziţie să îndrepte situaţia şi să ceară o reevaluare.
Utilizatorii care vor să ignore această măsură de securitate, pot dezactiva filtrarea automată a reclamelor din setările Chrome. Este posibil ca unii administratori web să solicite în mod expres aceste modificări, însă este greu de crezut că vizitatorii se vor lăsa convinşi în număr suficient de mare.
Un alt beneficiu important al filtrării reclamelor abuzive este descurajarea atacurilor de tip phishing, constând în folosirea reclamelor pentru a atrage vizitatori pe site-uri unde le sunt solicitate informaţii sensibile, cum ar fi datele cardului de credit.
Presupunând că vasta majoritate a site-urilor care folosesc reclamele ca metodă principală de finanţare sunt de bună credinţă, aproape nimeni nu ar trebui să aibă de obiectat faţă de schimbările anunţate.