Fără ochelari sau accesorii speciale, dispozitivele Android vor putea oferi experienţe de realitate augmentată direct din browserul Chrome, combinând imaginea observată prin lentila camerei foto cu obiecte modelate în 3D.
WebXR este un standard pentru procesare web, la fel ca HTML sau CSS, numai că în loc de pagini web şi tabele sunt oferite experienţe interactive de realitate VR şi AR, cu sau fără ochelari speciali (ex. Google Cardboard).
X-ul din denumirea WebXR este lăsat pentru a ţine locul literei „A” sau „V”, setul de librării API putând acomoda ambele tipuri de experienţe. Totuşi, dată fiind uriaşa varietate de dispozitive mobile aflate în circulaţie, rămâne de văzut dacă nu cumva problemele de compatibilitate vor limita răspândirea acestui tip de conţinut.
Deocamdată, singurul mod în care putem încerca experienţe 3D folosind API-ul WebXR este accesând demo-urile puse la dispoziţie chiar de Google.
Pentru ca totul să funcţioneze, este necesară folosirea unui smartphone dintr-o listă de numai câteva dispozitive compatibile, împreună cu ultima ediţie Chrome Canary adresată dezvoltatorilor, având bifate opţiunile chrome://flags/#webxr şi chrome://flags/#webxr-hit-test.