Google va aduce câteva schimbări pentru clientul Gmail instalat pe tabletele şi telefoanele cu sistem Android. Chiar dacă acestea nu afectează funcţionalitatea aplicaţiei, măsurile luate i-ar putea nemulţumi pe cei care apreciază aspectul curat al interfeţei Gmail.
Potrivit indiciilor descoperite de cei de la Android Police în structura fişierelor de sistem incluse cu cel mai nou kit de instalare Gmail, Google intenţionează să-şi sporească veniturile rezultate de pe urma serviciului Gmail cu ajutorul mesajelor publicitare.
Adăugarea suportului pentru reclame în interfaţa Gmail pare să fie confirmată de o nouă funcţie numită „ShowAdPreferenceManager()„, care indică direcţionarea utilizatorilor spre secţiunea Ad Settings a meniului de configurare Android, de unde sunt ajustate preferinţele contului de utilizator Google pentru afişarea mesajelor publicitare. Însă nu este clar dacă pe lângă obişnuitele bannere cu reclame vor fi strecurate şi mesaje sponsorizate, în stilul celor adăugate în Inbox-ul prezentat în interfaţa web.
Prezente deja de mult timp în interfaţa web, reclamele ar urma să fie livrate şi cu ajutorul clientului Gmail pentru dispozitive mobile începând o versiune viitoare a aplicaţiei, însă data la care se va produce această schimbare nu este cunoscută deocamdată.