Google anunțat toamna anului trecut că va ajusta recomandările afișate în Play Store, punând mai mult accent pe calitatea aplicațiilor. Între timp, tot mai multe aplicații au început să primească etichete de avertizare a utilizatorilor cu privire la problemele descoperite.
Luând în considerare aspecte precum comentariile lăsate de alți utilizatori și măsurătorile automate obținute de pe alte dispozitive, Google te va avertiza dacă aplicația ar putea avea probleme pe configurația folosită de tine.
Un alt aspect care poate determina „lipirea” unui mesaj de avertizare în pagina aplicației este frecvența bug-urilor reclamate de a lungul timpului. Astfel, o aplicație cunoscută a avea multe bug-uri ar putea pierde și din vizibilitatea la căutare.
Potrivit Google, ”utilizatorii de Android se așteaptă la o experiență grozavă de la aplicațiile și jocurile pe care le descarcă”, compania dorind astfel să facă mai vizibile titlurile de calitate superioară, în același timp reducând vizibilitatea și descurajând instalarea aplicațiilor de calitate îndoielnică.
Prin măsurile luate, Google speră să motiveze dezvoltatorii de aplicații să depună mai mult efort cu îmbunătățirea aplicațiilor administrate, asigurând că aplicațiile neglijate rămân în cele din urmă fără utilizatori.
Potrivit Google, Pentru a fi considerată de calitate, o aplicație nu ar trebui să aibă mai mult de 1,09 % rară de apariție a crash în utilizare normală, Sau mai mult de 8 % pe un anume model de dispozitiv. Asta înseamnă că pentru a asigura că aplicațiile continuă să fie recomandate în catalogul Play Store, dezvoltatorii ar trebui să depună eforturi constante pentru corectarea bug-urilor și perfecționarea aplicațiilor respective.
Cât despre eticheta ilustrată mai sus, aceasta este aplicată în mod selectiv, doar pentru dispozitivele a căror configurație (ex. versiunea de Android prea veche sau prea nouă) poate declanșa diverse bug-uri sau incompatibilități cu codul aplicației.