Google a actualizat politica de returnare a produselor digitale pe care le vinde prin intermediul Play Store. Dacă în trecut puteai cere banii înapoi la maximum 48 de ore după achiziţia unei aplicaţii, acum există posibilitatea de a renunţa la aplicaţie sau serviciu chiar şi două săptămâni mai târziu. Aceste reguli intră in vigoare doar pe teritoriul Uniunii Europene, însă.
Politica de returnare Google funcţiona destul de simplu. După primele două ore de după cumpărare, utilizatorii puteau „returna” conţinutul fără a complica procesul. Pentru returnarea în primele 48 de ore, reprezentanţii Google trebuiau contactaţi direct, însă procesul era în continuare destul de simplu. Pentru cererile de returnare care veneau la mai mult de două zile de la cumpărare, Google îndrepta clienţii către dezvoltatorul aplicaţiei, situaţie în care nu putea nimeni să garanteze că returnarea va fi acceptată.
Noul regulament oferă utilizatorilor 14 zile pentru a putea returna orice tip de conţinut vândut pe Google Play Store, indiferent dacă vorbim despre aplicaţii sau servicii. Abonamentele sunt încă neacoperite de astfel de protecţii. Tot ce poţi face în cazul unui abonament este să anulezi planul tarifar, luna în curs rămânând activ. În categoria servicii intră însă stocarea în cloud, la care se poate renunţa fără prea multe probleme.
Filmele, muzica şi cărţile pot fi returnate în maximum şapte zile, în timp ce creditul activat cu ajutorul unui card pre-pay pe Play Store poate fi returnat în maximum trei luni după alimentarea contului. Detalii complete despre modul în care funcţionează sistemul de retur pe Play Store pot fi găsite pe site-ul de suport tehnic al Google.