Internet Explorer, în creştere continuă, Chrome se menţine la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani

Internet Explorer, în creştere continuă, Chrome se menţine la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani

Dacă noul său sistem de operare, chiar şi actualizat, nu este prea apreciat până acum, Microsoft se bucură în schimb de o felie din ce în ce mai mare din piaţa browser-elor. Astfel, Internet Explorer a depăşit un an de când creşte încet dar sigur, iar noua versiune 11 se bucură de o adopţie suficient de rapidă.

Dacă Internet Explorer era liderul zdrobitor al pieţei browser-elor acum zece ani cu circa 90 de procente, cota sa de piaţă s-a prăbuşit treptat odată cu lansarea alternativelor populare Mozilla Firefox şi Google Chrome la valori sub 50 de procente. Progresele făcute de Microsoft începând cu versiunea 7 au reuşit sa redreseze scăderea şi, începând cu perioada 2009-2010, acesta a început să recupereze treptat teritoriul pierdut.

În luna noiembrie, statisticile Net Application arată că Internet Explorer a atins o cotă de piaţă de 58,36 de procente, o creştere uşoară de numai 0,14 dar care marchează mai bine de un an de creştere susţinută. Rivalul Firefox a scăzut uşor cu 0,16 procente, ajungând acum la o cotă de piaţă de 18,54 procente, în timp ce Chrome a crescut insesizabil cu 0,02 procente pentru a obţine o cotă de piaţă de 15,44 procente.

Noua versiune cu numărul 11 a crescut într-o singură lună de la 1,49 la 3,27 procente, acesta furând însă procente de la versiuni 10 şi 9. Masa mare de utilizatori Windows XP, care trebuie să se mulţumească doar cu versiunea 8, a rămas aproape constantă iar această versiune este din această cauză încă cea mai populară varietate a produsului Microsoft. Detestata versiune 6, care a scăzut nu demult sub 6 procente, şi-a continuat binemeritatul drum descendent.

Dacă reuşita Microsoft nu este prea evidentă din aceste variaţii lunare, o privire de ansamblu aruncată asupra evoluţiei din ultimii doi ani ne oferă o imagine elocventă. Popularele produse Chrome şi Firefox se luptă practic între ele, ambele pierzând însă procente din cota de piaţă în ultimele 24 de luni iar produsul Google aflându-se acum la cea mai scăzută cotă din ultimii doi ani. În acelaşi interval de timp,evoluţia Internet Explorer a fost una aproape constant ascendentă, ritmul de creştere fiind lent dar sigur.

Urmărește Go4IT.ro pe Google News