5,3 milioane de români, adică peste un sfert din populaţia ţării, dispun de o conexiune la Internet. Iar dacă ţinem cont că sondajul a fost realizat exclusiv în mediul urban, putem spune şi că două din trei locuinţe orăşeneşti au o “ţeavă” pentru accesul la reţeaua globală. Statisticile au fost obţinute în urma ultimului studiu efectuat de BRAT (Biroul Român de Audit al Tirajelor), în perioada ianuarie 2008 – ianuarie 2009.
În ceea ce priveşte tipul conexiunii la Internet, la putere se află cablul (folosit de 22,4% din totalul de utilizatori), urmat de dial-up (17,5%) şi reţeaua de cartier (10,5%).
Internetul de pe mobil a ajuns la o cotă de 3,4% (2,5% prin serviciile de date puse la dispoziţie de către operatori şi 0,9% prin intermediul conexiunii Wi-Fi).
Căutarea de informaţii şi accesarea e-mail-ului sunt principalele motive ale utilizării Internetului în mediul urban. Un număr relativ mare de persoane citesc presa pe internet, însă ponderea cumpărăturilor online sau a utilizatorilor care folosesc servicii bancare este scăzută, subliniind neîncrederea utilizatorilor în siguranţa serviciilor. Află mai multe despre studiul BRAT legat de utilizatorii de Internet, în ZF.