Eforturile precedente ale companiei Apple în domeniul livrării de ştiri s-a rezumat la Newsstand, un agregator de abonamente la reviste digitale, cumpărate prin intermediul iTunes Store. Noul Apple News este însă mai mult decât atât oferind atât conţinut bazat pe interesele utilizatorilor, cât şi o platformă nouă pentru site-uri şi reviste, care îşi pot prezenta conţinutul în noi moduri pe dispozitivele Apple.
Deşi la prima vedere Apple News ar putea fi comparat cu Flipboard, întrucât interfaţa şi funcţiile sale de bază sunt similare, noua platformă merge mai degrabă împotriva programului Facebook Instant Articles, abordând o strategie similară cu cea a reţelei de socializare. Asemeni Flipboard, fiecare utilizator îşi va putea alege câteva canale de ştiri pe care să le urmărească, pe baza anumitor subiecte mai mari de interes, însă fiecare producător de conţinut poate să aleagă să îşi prezinte propriul material în orice fel doreşte.
Fiecare publicaţie în parte va putea opta pentru un design propriu, iar articolele vor putea fi formatate după bunul plac, integrând elemente interactive precum galerii foto, animaţii şi clipuri video. Mai mult decât atât, există posibilitatea de a afişa reclame în conţinut fie prin intermediul Apple iAds, fie din surse externe. Cei care optează pentru reclame Apple păstrează 70% din venituri, restul ajungând în buzunarele companiei, în timp ce publicaţiile care vin cu propriile reclame păstrează toţi banii din reclame.
Apple News va debuta pe iOS 9 şi va înlocui vechiul Newsstand. Serviciul va debuta iniţial în Statele Unite ale Americii, Marea Britanie şi Australia, urmând ca apoi să ajungă şi în alte regiuni, Apple sperând să atragă publicaţii locale pentru fiecare ţară în parte.