Panda Security, software-ul anti-virus pentru PC-uri, s-a confruntat zilele trecute cu o situaţie jenantă. Cea mai recentă actualizare a definiţiilor pentru malware a acestuia a adus de la sine şi mutarea în carantină a propriilor fişiere, fapt care a dus la eliminarea anumitor funcţii pentru protecţia computerelor. Din fericire, compania a depistat repede problema şi a lansat un nou update care să repare eroarea.
Problema pare să fie chiar în definiţiile pentru viruşi, care erau detectate de către software-ul de scanare Panda ca fişierele infectate pe care trebuiau să le găsească. Astfel, imediat după instalarea lor, acestea erau mutate în carantină, iar anti-virusul rămânea fără capabilitatea de a depista malware-ul ale căror semnalmente era inclus în acestea. Produsele afectate de această problemă au fost Panda Cloud Office Protection, cât şi varianta Retail 2015.
La scurt timp, Panda Security a lansat o nouă actualizare care nu numai că a corectat algoritmii care mutau fişierele proprii în carantină, ci a şi restaurat definiţiile „încarcerate” pe nedrept. Ce nu există încă este o soluţie pentru versiunile software-ului care sunt dependente de actualizări manuale, pentru sisteme care nu sunt conectate la internet. Oficialii Panda Security au declarat că se lucrează la o soluţie şi pentru acestea şi că vor comunica detalii imediat ce vor şti mai multe despre situaţie.
Astfel de incidente cu sisteme software pentru anti-virus nu sunt o noutate. În trecut, anumite aplicaţii au şters fişiere neafectate sau chiar fişiere de importante care duceau la imposibilitatea de a mai porni sistemul de operare. Din fericire, situaţia de acum nu a fost atât de gravă, iar problemele s-au rezolvat repede.