În ultimii câțiva ani au apărut câteva scandaluri în spațiul online legate de faptul că tehnicienii din service-urile de smartphone-uri ar fi furat date din telefoanele clienților, precum fotografii sau informații personale. Samsung are o soluție pentru astfel de probleme sub forma „Repair Mode”, un nou mod de funcționare al software-ului de pe telefoanele Galaxy, care va asigura că telefonul rămâne securizat pe toată perioada reparației.
Această funcție a fost anunțată în Coreea de Sud, însă cu siguranță va ajunge și pe telefoanele din alte regiuni. Repair Mode va fi disponibil pe dispozitivele Samsung începând cu modelele din seria Galaxy S21 și va putea fi activat din aplicația de configurări, în meniul Battery and Device Care. Odată activată opțiunea, telefonul se va reporni, iar datele din aplicații vor fi inaccesibile. Singurele aplicații care vor putea fi folosite sunt cele de bază ale telefonului, folosite probabil și pentru a diagnostica sau verifica dacă problemele au fost rezolvate.
De altfel, utilizatorii pot să își configureze manual aplicațiile la care accesul este permis în modul de reparații.
Pentru a scoate telefonul din Repair Mode, este necesară repornirea dispozitivului din nou și autentificarea cu amprenta, parola sau oricare alte metode de securitate au fost înregistrate de utilizator.
Această funcție este cu siguranță binevenită, oferind un aport de securitate a datelor utilizatorilor și mai mult control asupra accesului la acestea. Poți, de exemplu, să folosești Repair Mode chiar și atunci când nu lași telefonul în service, doar pentru a-ți securiza datele personale într-un loc public.
Motivul pentru care este necesar un astfel de mod este faptul că telefoanele trebuie să nu fie parolate atunci când ajung în service. Cu Repair Mode, nu este necesară eliminarea parolei sau metodelor de autentificare.
sursa: SamMobile