Marile magazine de software pentru telefoane mobile inteligente găzduiesc zeci sau chiar sute de mii aplicaţii, dar oare câte dintre ele sunt relevante pentru utilizatori? O variantă de răspuns este „gradul de interes depinde de localizarea aplicaţiilor”, iar astăzi, cu ocazia prezentării noii platforme bada OS 2.0 în ţara noastră, Samsung a lansat Bada Developer’s Challenge Romania, un concurs prin care se doreşte sporirea numărului de aplicaţii cu relevanţă locală.
De ce bada OS?
bada OS este evident un sistem de nişă care nici nu a fost gândit pentru a concura cu marile platforme iOS şi Android. Scopul său este acela de a oferi telefoane competitive pe toate segmentele de piaţă – telefoane la preţuri accesibile. Spre exemplu, un smartphone bada OS înzestrat cu un hardware de top este mai accesibil ca preţ decât un dispozitiv similar cu Android, lucru valabil şi în cazul dispozitivelor mainstream sau entry-level.
Astfel, în cadrul evenimentului au fost expuse telefoanele Samsung bada OS, în frunte cu vârful de gamă Samsung Wave 3. Acest terminal rulează bada OS 2.0 şi este „motorizat” de un procesor la 1.4 GHz.
Deşi dispozitivul se situează la un nivel de vârf din punct de vedere al hardware-ului, numărul relativ mic de aplicaţii disponibile constituie un dezavantaj major, iar mulţi utilizatori vor prefera să plătească în plus pentru un smartphone cu Android sau iOS, ştiind că apoi au la dispoziţie o ofertă mai vastă de software.
Aici încearcă Samsung să schimbe lucrurile şi, în acest sens, încearcă să-şi pună la punct propriul hub de aplicaţii (Samsung Apps). Strategia este, cum spuneam la început, creşterea numărului de aplicaţii cu relevanţă locală, în cazul de faţă aplicaţii relevante pentru România.
Cum?
Samsung propune dezvoltatorilor din România şansa de a se afirma şi de a-şi monetiza efortul depus. Cum anume? Prin participarea la un concurs în care aceştia trebuie să convingă juriul că aplicaţiile pe care le concep merită să intre în atenţia utilizatorului obişnuit.
Sunt premiate cele mai bune trei realizări înscrise în magazinul Samsung Apps (10.000 Euro locul I, 7.000 Euro locul II şi 5.000 Euro locul III), iar criteriile avute în vedere sunt relevanţa pe piaţa locală şi monetizarea.
De cât de talentaţi sunt dezvoltatorii autohtoni rămâne să ne convingem peste trei luni, pe 15 februarie 2012, dată la care se încheie concursul.
Cei care doresc să participe pot afla mai multe detalii de pe pagina oficială.
Două dintre noile instrumente de marketing din Samsung Apps sunt Try’n Play şi Rent’n Play.
Try’n Play ne permite să testăm gratuit aplicaţiile pe o perioadă limitată de timp (o oră, două ore), după care să ne decidem dacă avem sau nu nevoie de respectivele programe.
Celălalt instrument, Rent’n Play, presupune utilizarea aplicaţiei pe o perioadă mai îndelungată (o zi sau mai mult), în schimbul unei sume semnificativ mai scăzute faţă de costul aplicaţiei. După expirarea perioadei de testare, putem extinde timpul de închiriere până când ne decidem dacă dorim să achiziţionăm software-ul.
Aceste instrumente sunt general valabile pentru toate aplicaţiile din magazinul Samsung Apps, inclusiv pentru cele Android.
Pentru o experienţă în favoarea utilizatorilor, în cadrul Samsung Apps a fost implementat şi un sistem de recomandări (Smart Recommendation), bazat pe criterii precum vârstă, sex sau istoric al aplicaţiilor descărcate.
Din magazin nu vor lipsi promoţiile sezoniere, mulţumită cărora anumite aplicaţii vor putea fi descărcate gratuit sau la preţ redus.
Android rămâne piesa de rezistenţă
Faptul că Samsung a ales să facă un push pe bada OS nu înseamnă că va acorda de acum mai puţină atenţie Android-ului. Până la urmă, dispozitivele de succes lansate de sud-coreeni au la bază Android OS şi aşa va fi şi pe viitor.
Ca dovadă, deşi subiectul evenimentului a fost bada OS, la standuri a fost expus şi telefonul Android de top (Samsung Galaxy Nexus, cu Android 4.0 Ice Cream Sandwich), dar şi tableta Galaxy Tab 10.1.