Compania Microsoft este ferm decisă să nu pună toate ouăle în coşul Windows 10 şi a demarat de acum un an o campanie asiduă de penetrare a teritoriului inamic cu aplicaţiile şi serviciile sale. După ce a lansat pe cont propriu diverse produse software, Microsoft încearcă acum să securizeze parteneriate strategice cu producătorii relevanţi de terminale Android, tot aşa cum a procedat de multă vreme cu integratorii Windows.
Cel mai important partener convins de oferta Microsoft este, fără nici o îndoială, Samsung. Software-ul telefonului Galaxy S6 include deja aplicaţiile OneDrive, OneNote şi Skype, însă acesta nu va fi singurul produs Samsung care va include software Microsoft. Cele două companii au anunţat că aceste aplicaţii Microsoft, la care se va adăuga şi suita Office, vor fi preinstalate pe tabletele Samsung care vor fi lansate în acest an. În plus, Samsung va intermedia şi vânzarea abonamentelor Office 365, compania completându-şi astfel oferta pentru mediul business, pe care a încercat să-l atace încă de la lansarea platformei securizate Knox. Încă nu este clar care tablete Samsung vor include pachetul software Microsoft şi dacă acestea vor fi însoţite şi de un abonament gratuit timp de un an, aşa cum se întâmplă în cazul multor tablete Windows 8.1
Pe lângă Samsung, lista noilor parteneri Microsoft include alte zece companii implicate în dezvoltarea de telefoane sau tablete Android. Cele mai importante sunt Dell şi Pegatron, care vor oferi o prezenţă globală direct, în primul caz, sau prin intermediul clienţilor săi ODM, în cel de-al doilea caz. Ceilalţi opt parteneri vor avea doar un impact regional, pe lista acestora figurând Casper (Turcia), Datamatic (Italia), DEXP (Rusia), QMobile (Pakistan), Hipstreet (Canada), JP Sa Couto (Portugalia), Tecno (diverse regiuni din Africa) şi TrekStor (Germania).
La fel ca în cazul Samsung, aceste companii vor preinstalat suita Office şi/sau aplicaţiile OneNote, OneDrive şi Skype pe telefoanele şi tabletele Android produse sau comercializate începând cu acest an.