Alegerile prezidenţiale din Statele Unite au scos la lumină numeroase site-uri şi pagini din reţelele de socializare specializate în răspândirea de informaţii false, sub formă de zvonuri sau apărând ca ştiri legitime.
Circulate cu scopul de a atrage vizitatori şi spori astfel veniturile rezultate din afişările de reclame, informaţiile exagerate sau complet false publicate ca ştiri legitime sunt tot mai mult în atenţia Facebook şi Google, cei doi giganţi fiind acuzaţi că nu protejează destul utilizatorii care le folosesc serviciile, facilitând propagarea aşa numitelor fake-news aproape fără nici un obstacol.
O primă măsură a fost luată deja, Facebook şi Google anunţând că vor opri plăţile pentru reclame afişate pe astfel de website-uri. Acţionând ca un Adblock pentru site-uri rău intenţionate, extensiile pentru Google Chrome „B.S. Detector” şi ” Fake News Alert” promit să rezolve complet problema, emiţând alerte ori de câte ori este vizitat un website sau pagină cunoscută pentru răspândirea de informaţii false.
Funcţionând cu ajutorul unei baze de date cu adrese web cunoscute, întreţinută şi extinsă prin contribuţia utilizatorilor, cele două extensii nu sunt infailibile, site-urile nou apărute ocolind fără prea mari probleme mecanismul de filtrare.
Din păcate niciuna dintre soluţiile oferite nu poate identifica ştirile false şi pe baza conţinutului acestora, eficienţa