Anunţat încă de la începutul acestui an, planul Google pentru renunţarea la tehnologiile Adobe Flash este pe cale să se concretizeze. După ce mai întâi a modernizat playerul video YouTube, trecând la o implementare bazată pe tehnologii HTML5, compania este pe cale să blocheze şi afişarea bannerelor Flash cu funcţie auto-play în browserul Chrome.
Astfel, începând cu data de 1 septembrie, utilizatorii Chrome vor scăpa de reclamele sâcâitoare afişate pe unele website-uri. Folosirea exclusivă a tehnologiilor HTML 5 ar trebui să îmbunătăţească experienţa la navigare web, ameliorând totodată consumul de memorie RAM şi resurse de procesor.
Veste bună şi pentru utilizatorii de dispozitive mobile, dezactivarea bannerelor Adobe Flash cu funcţie auto-play are efect direct asupra consumului de energie, îmbunătăţind autonomia bateriei.
Una dintre tehnologiile-minune care a contribuit la dezvoltarea WWW, Adobe Flash a devenit o adevărată piatră de moară pentru noua generaţie de dispozitive mobile, consumul mare de resurse determinând companii precum Apple sau Microsoft să refuze pur şi simplu implementarea suportului Adobe Flash în cadrul sistemelor de operare iOS şi Windows Phone. Nu trebuie uitate nici cele peste 400 de breşe de securitate ce au transformat plug-inul Adobe Flash în portiţă de intrate pentru tot felul de aplicaţii malware.