Când Facebook a cumpărat WhatsApp cu 19 miliarde de dolari, firma avea 35 de ingineri software şi 450 milioane de utilizatori activi în fiecare lună. Doi ani mai târziu, aplicaţia are aproape 1 miliard de utilizatori şi gestionează 42 miliarde de mesaje în fiecare zi, dar numărul inginerilor nu a crescut foarte mult, ajungând la 57.
WhatsApp, companie autonomă în cadrul Facebook, funcţionează în continuare ca un mic startup. Inginerul Rick Reed a explicat, la conferinţa F8 a dezvoltatorilor Facebook, că WhatsApp se bazează pe „concentrare”. Potrivit lui, aplicaţia vrea să ofere în continuare o modalitate simplă, rapidă şi fiabilă de comunicare şi nu concurează cu Messenger sau Google Hangouts, care construiesc servicii complexe.
Fără şedinţe
Reed a spus că WhatsApp se străduieşte să elimine total şedinţele. În schimb, angajaţii folosesc programe de chat variate, precum Slack, pentru a discuta noile proiecte. „Acest lucru ne permite să ne concentrăm pe ceea ce facem şi ne asigură un mediu de lucru foarte liniştit”, a spus Reed.