Susţinut cu o campanie agresivă de promovare, pe durata căreia upgrade-ul la noul sistem de operare a fost oferit gratuit tuturor deţinătorilor de licenţe Windows 7 sau Windows 8/8.1, Windows 10 a reuşit să atingă o cifră respectabilă de 400 milioane utilizatori, suficient pentru ca obiectivul fixat de Microsoft la 1 miliard utilizatori Windows 10 până în anul 2018 să pară realizabil.
Gestionată pe alocuri iresponsabil, campania pentru upgrade gratuit la Windows 10 a fost însă presărată şi cu acuzaţii mai puţin măgulitoare la adresa Microsoft, vizând folosirea de mesaje înşelătoare formulate cu scopul de a păcăli vigilenţa utilizatorilor spre a instala sistemul de operare în mod involuntar, pe cât mai multe dispozitive. Frustrarea utilizatorilor care au căzut în această capcană nu este însă principala problemă, Microsoft având acum în faţă provocarea de a convinge alţi utilizatori să plătească pentru un produs pe care nu l-au dorit nici atunci când îl puteau obţine gratuit. Şi cum vânzările de PC-uri noi sunt în continuare prea mici pentru a contrabalansa numărul dispozitivelor scoase din utilizare, iar vânzările de telefoane şi tablete cu sistem Windows Phone sunt atât de mici încât aproape că nici nu mai merită incluse în statistici, parcursul dezamăgitor înregistrat cu sistemul Windows 10 nu pare deloc o surpriză.
Pornind de la o creştere lunară de 10% a numărului de utilizatori Windows 10 pe vârful campaniei de upgrade gratuit, ritmul a scăzut la aproximativ 2% – 3% după încheierea acesteia. Confruntaţi cu noile date, oficialii Microsoft se declară mulţumiţi de progresele făcute, însă admit că atingerea ţintei de 1 miliard utilizatori activi ar putea dura mai mult decât era anticipat.