Microsoft prevede o recuperare rapidă după eşecul usturător avut cu Windows 8, stabilind la conferinţa BUILD organizată în aceste zile la San Francisco o ţintă îndrăzneaţă, de atinge şi depăşi pragul de 1 miliard dispozitive cu Windows 10 în următorii 2-3 ani.
Totuşi, dacă luăm în considerare faptul că în primul an de la lansare Windows 10 va fi oferit gratuit utilizatorilor de Windows 7, 8 şi 8.1, cifra anunţată pare chiar rezonabilă, cu atât mai mult după ce punem la socoteală platforma Windows Phone, al cărei ciclu de înnoire a dispozitivelor este mult mai scurt decât la PC-uri clasice.
Calendarul multi-anual vine însă şi cu ceva riscuri, un debut prea puţin energic în care Windows 10 nu reuşeşte să atragă un număr suficient de mare de utilizatori în primele luni de la lansare putând descuraja dezvoltatorii de aplicaţii din a investi în noua platformă. Lăsat prea mult timp fără o colecţie de aplicaţii bine diversificată, Windows Store va fi în cele din urmă ocolit de consumatori, afectând negativ atât veniturile Microsoft, cât şi pe cele ale dezvoltatorilor interesaţi să-şi vândă aplicaţiile prin această platformă.
O ezitare prea lungă din partea dezvoltatorilor descurajaţi de perspectiva unei pieţe de desfacere mică şi neprofitabilă ar putea genera un veritabil cerc vicios, în care şi consumatorii evită să folosească Windows Store, acuzând lipsa unei oferte de aplicaţii suficient de variată.
Astfel, este esenţial pentru Microsoft ca Windows 10 să ajungă rapid la cât mai mulţi utilizatori în primele luni de la lansare, căpătând suficientă inerţie pentru a atinge în cele din urmă ţinta de 1 miliard dispozitive cu Windows 10, 2-3 ani mai târziu. Privind lucrurile astfel, faptul că Microsoft a decis aproape peste noapte să renunţe timp de un an la venitul sigur rezultat din vânzarea de licenţe individuale pentru Windows 10, oferind gratuit sistemul de operare până şi utilizatorilor de versiuni Windows piratate, se conturează într-o mişcare îndrăzneaţă care deschide perspectiva unor câştiguri mai mari pe termen lung.