Alternativă la soluțiile pur-electrice, autoturismele alimentate cu gaz metan sintetizat vin ca o soluție ecologică mai puțin costisitoare, rapid de alimentat și care nu lasă în urmă deșeuri greu reciclabile sub forma acumulatorilor Li-ion.
Metanul este un gaz inflamabil, reprezentând componenta principală a gazului natural. Însă din punct de vedere chimic, acesta este alcătuit din atomi de carbon, hidrogen și oxigen, procesul arderii viind teoretic reversibil prin recapturarea și combinarea elementelor constituente. Lucrând al îmbunătățirea unui astfel de proces preexistent, cercetătorii de la Pacific Northwest National Laboratory au dezvoltat un solvent numit EEMPA, care permite conversia dioxidului de carbon în metan într-un proces cu mai puțini pași și mult mai eficient.
Funcționând și în tandem cu centralele electrice convenționale, sistemul permite capturarea dioxidul de carbon rezultat din arderea combustibililor fosili, în efect, eliminând sursa de poluare. CO2-ul capturat poate fi apoi convertit în alte substanțe chimice utile. Anterior, aceiași cercetători au anunțat că utilizarea EEMPA în centralele electrice ar putea reduce prețul captării carbonului cu 19%, sub costurile standard ale industriei.
Comparând noul proces cu metodele convenționale de conversie a metanului, noul proces necesită o investiție inițială cu 32% mai mică decât procesele existente. Pe lângă investiția inițială mai mică, procesul implică, de asemenea, cu 35% mai puține costuri de funcționare și întreținere. Combinat, folosind noua metodă, costul gazelor naturale sintetice este redus cu 12%.
Potrivit unui studiu vizând investigarea costului de implementare a acestor procese la scară industrială, folosind o centrală electrică de 550MW, mai mult de 90% din CO2-ul capturat poate fi convertit în gaz metan, reducând dramatic impactul asupra mediului înconjurător.
Adaptat folosind tehnologii complementare pentru captarea de CO2 direct din atmosferă și surse de energie regenerabilă (ex. panouri fotovoltaice, turbine eoliene, hidro), procesul de sintetizare a gazului metan folosind EEMPA ar putea livra un combustibil cu emisii net-zero pentru autoturismele convenționale.