Oficialii Germani au dezvăluit prima uzină la scară comercială, dedicată sintetizării de kerosen pentru avioane prin extragerea de CO2 din atmosferă, folosind energie din surse regenerabile.
În prezent, industria de transport aerian reprezintă aproximativ 2.5% din emisiile globale de CO2. Și cum limitările tehnologiilor actuale nu permit în mod practic și electrificarea avioanelor, singura opțiune rămasă este crearea unei surse alternative de combustibil, obținut din surse regenerabile.
Obținut în mod tradițional prin rafinarea petrolului, kerosenul pentru aviație poate fi sintetizat prin extragerea și combinarea elementelor constituente. Spre exemplu, CO2 din atmosferă și atomi de hidrogen prin scindarea moleculelor de apă. Denumit e-fuel, noul kerosen de sinteză permite atingerea țintei pentru emisii de carbon net-zero prin metoda recapturării emisiilor poluante degajate în atmosferă
Uzina inaugurată în regiunea Werlte, lână granița de nord-vest a Germaniei, folosește electricitate furnizate de două ferme eoliene adiacente. Hidrogenul obținut prin metode cunoscute de peste un secol este recombinat cu dioxid de carbon din atmosferă pentru obținerea unui produs asemănător petrolului neprelucrat, care apoi poate fi rafinat pentru obținerea de combustibil pentru avioane.
Instalația creată mai degrabă cu scop demonstrativ are o capacitate modestă, estimarea producției zilnice pentru anul viitor fiind de numai 1270 litri/zi. Astfel, ar fin necesară cumularea producției pe multe zile pentru facilitarea unui singur zbor transatlantic cu un avion de linie. Totuși, precedentul a fost creat, rămânând de văzut dacă tehnologia este viabilă pentru folosirea la scară mai largă.
Spre deosebire de arderea combustibililor fosili, CO2-ul eliberat în atmosferă prin exploatarea avioanelor alimentate cu noul tip de kerosen ecologic formează un circuit închis, început la etapa de sintetizare a combustibilului. Astfel, aportul de emisii poluante în atmosferă este net-zero, la fel ca în cazul mașinilor alimentate direct cu electricitate.