Un start-up din Japonia a atras fonduri de 90 de milioane de dolari pentru a trimite un vehicul pe Lună. Unul dintre scopurile misiunii este montarea primului panou publicitar la suprafaţa satelitului natural al Pământului, pe care firma vrea să proiecteze logo-urile sponsorilor, cu Terra pe fundal.
Ispace şi-a propus să pună nava pe orbita Lunii în 2019, iar anul viitor aceasta să aselenizeze.
Printre investitorii în Ispace se află nume mari, precum Japan Airlines şi Tokyo Broadcasting System Holdings. Proiectul a început ca parte a competiţiei Lunar Xprize, organizată de Google. Prima firmă care va reuşi să ducă pe Lună un vehicul va primi premiul în valoare de 20 de milioane de dolari.
Firma va afişa pe vehiculele spaţiale folosite logo-urile tuturor sponsorilor, la fel cum se întâmplă în sporturile auto. Începând cu 2021, Ispace va trimite la suprafaţa satelitului rovere care să caute apă. Reprezentanţii companiei sunt convinşi că sub suprafaţa Lunii sunt „miliarde de tone de apă”.
În final, Ispace vrea să stabilească „o economie pe Lună”. „Oamenii nu se îndreaptă spre stele pentru a deveni săraci. De aceea este extrem de important să creăm o economie în spaţiu”, a declarat Takeshi Hakamada, directorul executiv al Ispace.
Aceasta nu este singura companie care doreşte să dezvolte un business în spaţiu. Startup-ul Planetary Resources vrea sa mineze aur şi platină din asteroizi. Printre investitori se numară Larry Page, cofondator al Google, Eric Schmidt, preşedintele executiv al Alphabet (care deţine Google), şi regizorul filmului „Avatar”, James Cameron. Potrivit unor calcule optimiste, un asteroid cu o lungime de 30 de metri poate conţine platină în valoare de 25 – 50 de miliarde de dolari.