STUDIU: Iată cât timp poate trăi coronavirusul pe ecranele tactile și bancnote

12.10.2020
STUDIU: Iată cât timp poate trăi coronavirusul pe ecranele tactile și bancnote
Foto: Pixabay

Coronavirusul poate rămâne activ timp de câteva săptămâni pe suprafețe comune, potrivit unui laborator de biosecuritate din Australia.

Astfel, virusul poate trăi câteva săptămâni pe ecrane tactile, bancnote și clanțe de uși.

Cercetătorii de la Australian Centre for Disease Preparedness au arătat că SARS-CoV-2 supraviețuiește 28 de zile pe ecrane de telefoane și bancnote, la temperatura camerei (20 de grade Celsius). Prin comparație, un virus gripal trăiește 17 zile în aceleași condiții.

Citește și: Pot clanțele de ușă din cupru să ne protejeze de coronavirus?

Oamenii de știință au descoperit că virusul care provoacă COVID-19 tinde să reziste mai mult pe suprafețe care nu sunt poroase, precum sticla sau plasticul. De aceea, riscul de transmitere este mai mic de pe suprafețe poroase, precum bumbacul.

Coronavirusul poate fi combătut prin igienizarea frecventă a ecranelor tactile

Studiul, finanțat de armată, a fost realizat în întuneric pentru a fi eliminate efectele luminii ultraviolete. Virusul poate fi dezactivat de lumina directă a soarelui, potrivit cercetărilor anterioare.

Descoperirile sunt valoroase, deoarece nu se știa cât de importante sunt ecranele tactile, aflate peste tot, pentru răspândirea noului coronavirus. Dezinfectarea frecventă a acestora ar putea ajuta semnificativ în lupta cu pandemia.

Citește și: Când ne vom întoarce la birou, după pandemie, s-ar putea să nu-l mai reunoaștem

În ceea ce privește bancnotele, oamenii sunt încurajați să folosească metode de plată alternative, precum telefoanele, dispozitivele purtabile sau cardurile contactless. La începutul pandemiei, China a dezinfectat banii, măsură care ulterior a fost luată și în alte țări.

Sursa: Bloomberg

Urmărește Go4IT.ro pe Google News
Adrian Popa
Adrian Popa
Adrian Popa este coordonator al site-urilor Go4it.ro și Go4games.ro. Are 17 ani de experiență în presa centrală și a debutat ca jurnalist specializat pe economie/piețe financiare. Înainte de a ajunge la Grupul de presă Gândul, Adrian a fost redactor-șef la Mediafax.ro și Gandul.ro (fostul ... citește mai mult