Un studiu realizat de către Oxford Economics pentru producătorul de echipamente audio Plantronics a dezvăluit că zgomotul de la locul de muncă este un motiv principal pentru care productivitatea scade. Acesta a fost realizat pe un e;antion de 500 de angajaţi din companii mari din SUA, Marea Britanie, Germania, India, China, Australia, Danemarca, Finlanda şi Norvegia şi a inclus atât personal în funcţii de conducere, cât şi angajaţi din poziţii non-manageriale, din diverse industrii.
Rezultatele spun că problemele cauzate de zgomotul la locul de muncă s-au înrăutăţit, angajaţii care lucrează în medii zgomotoase fiind mai predispuşi să îşi caute un alt loc de muncă după doar şase luni de la angajare. De asemenea, dintre toţi cei care au participat la studiul Oxford Economics, doar 1% au răspuns că reuşesc să se izoleze de sursele de distragere a atenţiei de la birou, o scădere dramatică faţă de rezultatele studiului similar realizat în 2015.
Câteva dintre soluţiile pe care angajaţii le-au găsit sunt ieşirea afară, 75% spunând că iau pauze pentru a se izola de acel mediu pentru a-şi putea aduna gândurile, în timp ce doar 32% ascultă muzică pentru a se putea concentra. Unul din cinci angajaţi spun că zgomotul le diminuează satisfacţia la locul de muncă, în timp ce unul din şase a spus că zgomotul afectează chiar starea de bine.
Dintre toate categoriile de angajaţi, cei care fac parte din generaţia „millenial”, cu vârste între 22 şi 36 de ani, sunt cei mai obişnuiţi cu astfeld e medii de lucru, însă sunt şi primii care conştientizează problemele care pot apărea din cauza unui mediu zgomotos. Doar 9% dintre mileniali consideră un spaţiu zgomots drept „energizant”, faţă de 30% dintre angajaţii care fac parte din alte generaţii. De asemenea, 89% dintre aceştia consideră că problema zgomotului ar trebui rezolvată, în timp ce doar 75% dintre ceilalţi sunt de aceeaşi părere.
Plantronics a cerut acest studiu din partea Oxford Economics pentru a putea înţelege cum poate să ajute la crearea unor medii de lucru în care angajaţii să se simtă bine, prin produse orientate special către locurile de muncă precum căşti antifonice la tehnologia Habitat Soundscaping. Aceasta din urmă foloseşte sunete din natură şi diverse elemente decorative vizuale pentru a reduce zgomotul obişnuit din birouri, înlocuindu-l cu sunet ambiental natural, mult mai puţin obositor.