Adopţia noului iPad Air este mult mai rapidă decât cea a generaţiilor anterioare

04.11.2013
Adopţia noului iPad Air este mult mai rapidă decât cea a generaţiilor anterioare

Odinioară un lider majoritar al pieţei tabletelor, compania Apple s-a văzut pusă în faţa unei scăderi vizibile a cotei de piaţă şi o creştere anuală infimă în cursul ultimului trimestru. Lansarea noului iPad Air şi intrarea pe piaţă la finele acestei luni a versiunii cu ecran Retina a mai micului iPad Mini ar putea schimba însă această situaţie.

Serviciul de publicitate Fiksu a urmărit rata de adopţie a noului produs Apple iar cota de creştere a acestuia este net superioară celei văzute acum un an în cazul modelelor iPad 4th generation şi iPad Mini. Acum un an, Apple a lansat prima sa tabletă cu dimensiuni mai mici, o mutare aşteptată care s-a dovedit populară, dar a reuşit totodată să scoată din sărite utilizatorii care au cumpărat primul model iPad cu Retina Display pentru a-l vedea înlocuit după numai şase luni.

În primele două zile după lansare, iPad 4th generation  şi iPad Mini au avut rate de adopţie de 0,14%, respectiv 0,21%, însă noul iPad Air este mult mai bine primit, acesta cucerind 0,73% din numărul total de tablete Apple în acelaşi interval de timp. Dacă diferenţele dintre generaţiile anterioare de iPad au fost minore, cel de-al patrulea model fiind de fapt ceea ce iPad 3rd generation ar fi trebuit să fie de la bun început, noul iPad Air este nu doar mai puternic, dar şi mai subţire şi mai uşor, ceea ce a stârnit şi un interes pe măsură. În aceste condiţii, analiştii se aşteaptă ca Apple să vândă între 2,5 şi 3,5 milioane de tablete iPad Air în weekend-ul de deschidere care tocmai s-a încheiat, depăşind astfel cifra de 3 milioane de anul trecut, care a cuprins însă atât iPad cât şi iPad Mini.

În acest moment, cota tabletelor iPad este (în ordinea cronologică a generaţiilor) de 0,5, 38,6, 17,8 şi  22 de procente, în timp ce iPad Mini îşi alocă o cotă de 20,4 procente. Perioada de două zile este încă insuficient de mică pentru a putea trage nişte concluzii, însă primele tendinţe sunt încurajatoare pentru Apple, ceea ce ne face să aşteptăm cu interes şi apariţia iPad Mini cu Retina Display la sfârşitul acestei luni.

Tags:
Urmărește Go4IT.ro pe Google News