În primul trimestru calendaristic din acest an, perioadă corespunzătoare celui de-al doilea trimestru din anul fiscal 2014 al companiei, Apple a raportat vânzări foarte bune pentru telefoanele iPhone dar şi o scădere vizibilă a vânzărilor de tablete iPad. Conform datelor publicate de IDC, cei din Cupertino nu sunt singurii care s-au lovit de scăderea dramatică a interesului cumpărătorilor, piaţa înregistrând o creştere atât de mică încât aduce mai degrabă cu o stagnare.
Conform datelor publicate de IDC, în primele trei luni ale acestui an au fost vândute 50,4 milioane de tablete, creşterea de la an la an faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut fiind de numai 3,9 procente. Acum un an, producătorii de tablete se bucurau de o creştere de la an la an de 142 de procente şi priveau cu superioritate către rivalii care activau pe chinuita piaţă PC, dar este evident că nici piaţa tabletelor nu mai este atât de explozivă ca odinioară.
Cele mai afectate de aceste scăderi sunt două companii cu politici de preţuri complet diferite: Apple şi Amazon. Dacă scăderea Apple era deja cunoscută, Amazon s-a lovit de o scădere dramatică de 50 de procente iar ASUS s-a lovit şi ea de o scădere uşoară de 2,8 procente.
De această schimbare a preferinţelor utilizatorilor au profitat Samsung şi Lenovo, care s-au bucurat de creşteri de 32, respectiv 224 de procente. În aceste condiţii, Samsung a redus semnificativ distanţa faţă de eternul rival Apple, în timp ce Lenovo a reuşit să intre în topul celor mai mari 5 producători de tablete. Restul producătorilor s-au bucurat de vânzări care au crescut în medie cu 11 procente, însă linia totalului general arată o creştere globală neconvingătoare de numai 3,9 procente.
Conform IDC, creşterea anemică de la an la an are două cauze majore: utilizatorii sunt tot mai atraşi de telefoanele cu ecrane foarte mari, care pot înlocui tabletele de mici dimensiuni, iar cei care deţin deja tablete nu se mai grăbesc să le schimbe cu modele mai noi în ritmul de până acum.