Piaţa globală de tablete a scăzut cu 14,7% în cel de-al treilea trimestru al acestui an comparativ cu perioada similară din 2015, potrivit firmei de cercetare a pieţei IDC. În perioada iulie – septembrie 2016 au fost livrate 43 milioane de tablete. Apple continuă să fie lider cu seria iPad, însă a consemnat un declin de 6,2%.
Apple a înregistrat în T3 o cotă de piaţă de 21%, cu 9,3 milioane de unităţi livrate. Atrage atenţia faptul că modelele iPad Air şi mini se vând mai bine decât noua serie iPad Pro, în care Apple şi-a pus mari speranţe şi pe care compania a poziţionat-o ca un înlocuitor de PC într-o campanie agresivă de marketing. Astfel, cele două modele mai ieftine au reprezentat două treimi din vânzările totale de tablete iPad în T3.
Samsung a păstrat poziţia a doua pe piaţa de tablete, cu o cotă de 15,1% (6,5 milioane de unităţi livrate, mai puţine cu 19,3% comparativ cu perioada similară din 2015). Potrivit IDC, scăderea a fost cauzată de performanţa slabă obţinută de modelul detaşabil TabPro S.
Pe locul trei s-a situat Amazon, cu 3,1 milioane de unităţi livrate (în creştere cu 319,9% comparativ cu T3 2015). O altă companie care a înregistrat o creştere, de 28,4%, a livrărilor de tablete este Huawei. Compania chineză a livrat 2,4 milioane de unităţi, echivalentul unei cote de piaţă de 5,6%, care i-a asigurat poziţia a cincea în clasament.