După ce am văzut acum două zile cum arată peisajul industriei de telefoane mobile la finele celui de-al treilea trimestru, IDC a publicat datele referitoare la producătorii de tablete. La fel ca în domeniul telefoniei mobile, Apple pierde mult din cota de piaţă, compania nemaifăcând faţă asaltului platformei Android.
Acum doi ani, tabletele iPad deţineau o cotă zdrobitoare de piaţă, iar în cel de-al treilea trimestru al anului trecut încă îşi alocau o consistentă felie de 40 de procente. În cel de-al treilea trimestru al anului în curs, Apple a reuşit să obţină doar o foarte modestă creştere de 0,6 procente, cele 14,1 milioane de iPad-uri vândute marcând însă o scădere drastică a cotei de piaţă: de la 40,2% la 29,6%. Compania îşi păstrează încă locul fruntaş în top, însă zilele de glorie par a fi apus.
De vină pentru acest declin este asaltul producătorilor de tablete Android precum Samsung, ASUS, Lenovo sau Acer, care au înregistrat toţi creşteri procentuale cu două sau trei cifre.
La fel ca în domeniul telefoniei mobile, Samsung a reuşit să obţină o creştere de la an la an foarte consistentă. Cele 9,7 milioane de tablete vândute în trimestrul trei marchează o creştere de 123 de procente, compania apropiindu-se de Apple cu o cotă de piaţă de 20,4 procente.
Propulsată de succesul tabletelor Nexus 7 şi al altor produse accesibile precum FonePad sau MemoPad, ASUS a reuşit să îşi păstreze locul trei în top. Lenovo şi Acer au înregistrat ambele creşteri foarte mari, de 420 şi 346%, cele două companii reuşind să obţină cote de piaţă de 4,8, respectiv 2,5%.
Situaţia Apple s-ar putea însă îmbunătăţi vizibil în trimestrul al patrulea deoarece compania a lansat modelele noi de tablete iPad. Vânzările sale vor fi conduse în mod aproape cert de către noul iPad Mini cu Retina Display, un produs care a evoluat vizibil de la generaţia anterioară şi care vizează cel mai suculent sector de piaţă, cel al modelelor mici cu ecrane de 7–8”.