După un debut încurajator care i-a motivat pe producătorii de terminale mobile şi i-a speriat pe producătorii de PC-uri, piaţa tabletelor şi-a încetinit vizibil ritmul de creştere anuală şi se pare că tendinţa va continua şi în anii care vor urma. eMarketer afirmă că producătorii nu trebuie să se lase descurajaţi, sfârşitul anului care tocmai a început urmând să marcheze atingerea unei cifre de un miliard de utilizatori de tablete.
Piaţa tabletelor s-a bucurat de o creştere de 54,1 procente în cursul anului 2013, însă acest ritm a scăzut la 29,1 procente în 2014 şi va atinge valoarea de numai 17,1 procente în cursul acestui an. Ritmul de creştere îşi va continua tendinţa descrescătoare şi în următorii trei ani, acesta urmând să scadă sub 10 procente în 2018. Aceste cifre arată doar o parte a realităţii, eMarketer afirmând că numărul utilizatorilor de tablete va ajunge la un miliard la sfârşitul acestui an şi va ajunge la 1,4 miliarde de utilizatori în 2018.
Compania eMarketer afirmă că această tendinţă descrescătoare este cauzată de saturarea pieţelor bogate, de lipsa perspectivelor atractive oferite pe pieţele în curs de dezvoltare, de concurenţa telefoanelor cu ecrane mari şi a altor echipamente precum consolele portabile pentru jocuri şi de percepţia utilităţii mai reduse a acestei game de produse. Analiştii companiei afirmă că pieţele din China, Indonezia şi Brazilia vor fi cele mai atractive pentru producători în anii care vor urma, însă specificul acestora îi obliga să lanseze produse atractive la preţuri accesibile. Până la finele acestui an, China va avea 328 de milioane de utilizatori de tablete, adică circa o treime din numărul global.