Lansată fără prea mare fanfară către finalul anului trecut, tableta iPad 4th gen pare să nu aibă succesul modelelor de altă dată. Fie din lipsa unei promovări agresive, sau concurenţa făcută de frăţiorul mai mic şi mai portabil – iPad Mini – producţia tabletei iPad cu ecran Retina Display pare să fie acum în regim de avarie, dacă ne luăm după activitatea unuia dintre furnizorii de subansamble.
Potrivit unor surse din industrie citate de agenţia de ştiri Reuters, Sharp Corp, furnizor important de ecrane pentru tableta Apple iPad, şi-a redus producţia de panouri cu diagonală 9.7 inch la nivelul minim necesar pentru păstrarea în stare de funcţionare a liniilor de producţie, aflate în fabrica Kameyama din centrul Japoniei. Situaţia actuală a fost atinsă după o reducere graduală a ritmului de producţie către finalul anului 2012, pe măsură ce Apple şi-a întors atenţia către gestionarea inventarului de subansamble deja existent.
Până în acest moment reprezentanţii Sharp au refuzat să comenteze pe marginea acestui subiect, iar oficialii Apple au declarat pentru Reuters că nu vor dezvălui nivelurile de producţie, refuzând orice alte comentarii.
Nu este clar dacă declinul este datorat unor fluctuaţii sezoniere ale volumelor de vânzări, sau clienţii aleg opţiunea mai ieftină şi mai portabilă reprezentată de tableta iPad Mini. Echipată cu un ecran de 7.9 inch non-Retina şi hardware din generaţia iPad 2, tableta cu un preţ ce porneşte de la 329 dolari s-a dovedit un succes pentru Apple, deşi compania a ales să nu se laude cu statistici referitoare la volumele de vânzări. Cât despre tableta iPad 4th gen cu ecran Retina Display de 9.7 inch, ştim că Apple a reuşit să vândă 3 milioane de exemplare în primele 3 zile de la lansare, dar nimic concret după această dată.
Înainte de a da un verdict, trebuie spus că Sharp nu este nici singurul şi nici cel mai mare furnizor de ecrane pentru gama de tablete Apple iPad. Acesta este LG Display, urmat de Samsung Display – companii ce nu dau semne că ar fi redus prea mult volumul de subansamble livrate pentru Apple, micile variaţii putând fi atribuite cu uşurinţă depăşirii sezonului cumpărăturilor de iarnă.
O clarificare a situaţiei ar putea veni pe 23 ianuarie, când Apple va da publicităţii raportul privind rezultatele fiscale pentru intervalul Q1 2013.