Deşi au apărut în peisaj doar de 3 ani, tabletele au surclasat deja telefoanele inteligente într-un domeniu important – cel al traficului de date – reflectând afinitatea utilizatorilor pentru dispozitive cu ecrane mari, mai potrivite pentru web browsing sau activităţi ce presupun accesul la internet decât un smartphone de buzunar.
În timp ce piaţa smartphone încearcă să recupereze terenul pierdut oferind modele de telefoane cu ecrane cât mai mari şi rezoluţie pe măsură, tabletele nu se lovesc de această problemă, crescând rapid în popularitate. Astfel, după un parcurs de doar 3 ani tabletele ajung să reprezinte 8 % din volumul global de trafic pe internet, în timp ce telefoanele inteligente au rămas în urmă cu numai 7% din total.
Potrivit lui Tyler White, manager şi analist principal responsabil de întocmirea studiului Adobe Digital Index, telefoanele inteligente sunt mult mai numeroase decât tabletele, însă cele din urmă sunt ideale pentru navigare pe internet datorită formatului specific şi dimensiunea ecranului. Indiferent că vorbim de web browsing în scop recreaţional, cumpărături online sau clipuri video, utilizatorii vizitează de pe tabletă în medie cu 70% mai multe pagini web decât cu un smartphone.
În timp ce categoria smartphone şi cea a tabletelor se află în creştere, PC-urile desktop şi calculatoarele portabile rămân lideri de necontestat, adjudecând 84% din volumul de trafic contorizat.
Pentru obţinerea acestor statistici, Adobe a monitorizat un total de 100 miliarde de vizite către un set de 1000 website-uri, din anul 2007 şi până în prezent.
Dintre ţările incluse în studiu – Marea Britanie, Statele Unite, China, Canada, Australia, Japonia, Franţa şi Germania – Marea Britanie este ţara cu cea mai rapidă rată de acceptare a tabletelor cu scopul folosirii pentru navigare web. Codaşele clasamentului, Japonia şi China, sunt ţările în care cei mai mulţi utilizatori preferă încă să acceseze internetul de pe dispozitive smartphone.
În ciuda ratelor de adopţie diferite, studiul Adobe Digital Index arată o tendinţă clară de creştere, în care volumul de trafic pe internet atribuit utilizatorilor de tablete s-a dublat în ultimul an. Estimările companiei prevăd continuarea acestei tendinţe şi în anii ce vor urma.