Deşi au câteva caracteristici interesante pentru segmentul sistemelor hibride, tabletele Microsoft din gama Surface nu s-au bucurat niciodată de succesul scontat şi au fost o pierdere constantă pentru companie. Acum două săptămâni, când a anunţat rezultatele financiare pentru ultimul trimestru fiscal din 2014, Microsoft a dezvăluit doar că veniturile aduse de acestea au fost în scădere, şi se pare că gama Surface continuă să fie o sursă constantă de pierderi.
Tabletele Surface nu au fost niciodată profitabile pentru Microsoft, acestea fiind o sursă de pierderi în fiecare trimestru care a trecut de la lansarea primelor modele. Trimestru patru fiscal al acestui an, perioadă corespunzătoare celui de-al doilea trimestru calendaristic din 2014, a fost însă cel mai slab de până acum deoarece Microsoft a înregistrat cele mai mari pierderi trimestriale generate de gama Surface: 363 milioane de dolari. Analiştii cred însă că şi Surface Mini, tableta care a fost dezvoltată şi a fost anulată pe ultima sută de metri, şi-a pus amprenta asupra performanţelor financiare.
Compania a afirmat că noul Surface Pro 3 se vinde mai bine decât modelele anterioare, însă acest produs a ajuns prea târziu pe piaţa pentru a-şi mai putea pune amprenta asupra rezultatelor obţinute în ultimul trimestru. De-a lungul întregului an fiscal 2014, tabletele Surface au adus pierderi de 676 milioane de dolari, însă acest rezultat este cel mai bun decât cel obţinut în anul fiscal anterior (iulie 2012 – iulie 2013), când Microsoft a pierdut peste un miliard de dolari din cauza acestei game de produse. Rezultatele din anul anterior au fost însă afectate de pierderile de 900 de milioane de dolari cauzate de lichidarea unor stocuri şi de supraevaluarea cererii pieţei, principalul vinovat la acea vreme fiind infamul model cu Windows RT.
Surface Pro 3 este un produs extrem de interesant, acesta oferind un ecran mare şi împachetând o platformă x86 puternică într-o carcasă mai subţire şi mai uşoară. Până când în clipa în care acest nou produs va demonstra că este capabil să stabilizeze situaţia, gama Surface rămâne o sursă constantă de pierderi pentru Microsoft. De la lansare şi până acum, gama Surface a provocat pierderi totale cumulate de 1,7 miliarde de dolari, şi rămâne de văzut dacă Microsoft va mai avea răbdare cu această gamă de produse.