Producătorii de smartphone-uri au reuşit să vândă 1,2 miliarde de unităţi în cursul anului trecut, iar creşterea a fost susţinută în principal de zona Americii Latine şi de segmentul telefoanelor cu ecrane mari, afirmă agenţia de analiză a pieţei GfK. Spre deosebire de IDC sau Strategy Analytics, GfK centralizează vânzările efective, nu livrările, iar prezenţa în peste 90 de ţări îi permite să ofere o imagine mai bună a întregii pieţe de profil.
Conform datelor centralizate de GfK, producătorii de telefoane au reuşit să vândă 1,2 miliarde de smartphone-uri de-a lungul întregului an 2014, această cifră marcând o creştere de la an la an de 23 de procente. Zona cu cea mai rapidă dezvoltare a fost America Latină, unde a fost atins un ritm de creştere anuală de 59 de procente, aceasta fiind urmată de către ţările în curs de dezvoltare din zona Asia – Pacific şi de Europa Centrală şi de Est. La polul opus se situează Japonia şi celelalte ţări dezvoltate din zona Asia – Pacific, unde s-a înregistrat o scădere anuală a numărului de smartphone-uri vândute.
Dacă numărul de smartphone-uri vândute în 2014 a crescut cu 23 de procente, veniturile obţinute din vânzarea telefoanelor au crescut cu doar 15 procente şi evidenţiază astfel tendinţa continuă de scădere a preţului mediu de vânzare. Acest interes crescut pentru terminalele mai ieftine este cel mai vizibil în Europa Centrală şi de Est, unde numărul de unităţi vândute a crescut cu 37 de procente dar totalul vânzărilor a crescut cu doar 14 procente, însă această tendinţă poate fi observată pe aproape toate celelalte pieţe.
Singura excepţie este China, unde s-a observat o uşoară creştere a preţului mediu de vânzare, explicaţia putând fi pusă pe seama evoluţiei pozitive a nivelului de trai şi pe succesul înregistrat de Apple cu iPhone 6 şi iPhone 6 Plus. GfK afirmă că piaţa telefoanelor cu preţuri mai mari de 150 de dolari se va lovi de un declin, în timp ce segmentul 100 – 150 USD va rămâne stabil iar segmentul inferior cu preţuri sub 100 de dolari va creşte.
GfK afirmă că piaţa telefoanelor cu ecrane mai mari de 5” este cea mai prosperă, acest segment de piaţă crescând cu 180 de procente în cursul anului trecut şi urmând să devină segmentul principal în cursul acestui an. Producătorii care vor dori să prospere în 2015 ar trebui să privească cu mai multă seriozitate acest segment deoarece ritmul de creştere al pieţei va încetini în cursul acestui an la doar 14 procente, iar piaţa îi va penaliza pe cei care nu vor reuşi să ofere terminale cu ecrane mai mari la preţuri mai mic şi să rămână în acelaşi timp şi pe profit.