Administratorii celor mai populare aplicații de dating din SUA par că și-au dat mâna pentru încurajarea campaniilor de vaccinare împotriva COVID-19, ademenind utilizatorii cu promisiunea mai multor potriviri reușite cu parteneri compatibili.
Una dintre modalitățile decise este afișarea de ”ecusoane” virtuale pentru utilizatori care-și pot demonstra starea de vaccinare, continuând cu acces gratuit la funcții premium, care chiar pot ajuta în efortul descoperirii persoanei potrivite.
Printre serviciile înrolate în această ”schemă” pentru încurajarea participării la vaccinare se numără Tinder, Hinge, Match, OKCupid, BLK, Chispa și Plenty of Fish ale grupului Match, precum și Bumble și Badoo.
Potrivit statisticelor semi-oficiale întocmite de OKCupid, urmare, persoanele care fie sunt sau intenționează să fie vaccinate obțin 14% mai multe potriviri pe platformele de dating, cu sau fără ajutorul algoritmilor special optimizați în acest sens.
Beneficiile oferite vor varia în funcție de aplicație. Tinder activează funcții premium în mod gratuit pentru utilizatorii vaccinați, adaugă autocolante de profil pro-vaccin și încorporează legături către resursele de vaccinare. Bumble și Badoo vor oferi insigne similare profilului de vaccin și credite premium gratuite pentru utilizatorii vaccinați. Hinge oferă, de asemenea, funcții plătite în mod normal și încurajează utilizatorii să își împărtășească statutul de vaccinare pe profilurile lor.
Ceea ce este neclar în acest moment este modul în care aplicațiile intenționează să verifice dacă utilizatorii care pretind că sunt vaccinați sunt într-adevăr vaccinați.