Nu se întâmplă prea des ca Apple să recunoască în mod public existenţa unui viciu de fabricaţie care ar putea lăsa inutilizabile nenumărate telefoane iPhone, dar atunci cât se întâmplă, putem aştepta ca problema să fie destul de gravă.
Vizând seria de telefoane iPhone X lansate anul trecut, defectul are la origine o componentă a modului pentru ecran, ce integrează şi interfaţa touch. În funcţie de „norocul” fiecăruia, problema s-ar putea manifesta intermitent fie prin preluarea de comenzi touch fără ca ecranul să fie atins, sau lipsa de răspuns la interacţiunile făcute.
Vestea bună este că utilizatorii care reclamă aceste probleme pot obţine înlocuirea gratuită a ecranului într-un centru de service autorizat Apple, cu condiţia ca exemplarul iPhone X deţinut să fie acoperit de garanţe.
Apple recomandă utilizatorilor care solicită înlocuirea ecranului pentru probleme cu interfaţa touch să realizeze în prealabil o copie de siguranţă a datelor din memoria telefonului mobil, folosind spaţiul iCloud sau iTunes. Cei care au optat deja pentru înlocuirea contracost a modului pentru ecran pot solicita restituirea tarifului plătit la centrele de service Apple.
Situaţia apărută nu este tocmai nouă, probleme similare cu interfaţa touch fiind raportate şi la telefoanele iPhone 6 / iPhone 6 Plus. Denumită ”Touch Disease” defecţiunea era pusă în seama unor probleme cu placa electronică a telefonului mobil, cauzând dezlipirea în timp a unei componente ce are legătură cu funcţionarea ecranului.
Momentan, nu este clar cât de multe exemplare iPhone X au probleme cu interfaţa touch, insă dat fiind intervalul de timp scurs deja de la lansare putem deduce că această problemă se manifestă în timp, numărul incidentelor putând creşte pe măsură de exemplarele iPhone X aflate în circulaţie se apropie de expirarea perioadei de garanţie.