O problemă frecventă de care utilizatorii de telefoane iPhone trecute de „prima tinereţe” se lovesc frecvent este refuzul Apple de a le repara, chiar şi contracost, centrele de service autorizate acuzând lipsa stocurilor de componente.
Intrate la categoria produselor „de epocă”, telefoanele iPhone şi sistemele MacBook Pro fbricate din anul 2011 şi până la jumătatea anului 2012 vor fi eligibile pentru reparaţii în centrele de service autorizate. Iniţiativa “Repair Vintage Apple Products” se va desfăşura pe o durată de timp limitată şi doar în anumite centre de service autorizate Apple.
Schimbarea de atitudine este parte dintr-o campanie pentru reabilitarea imaginii de brand a companiei Apple, cunoscută pentru produse dificil de reparat şi practicile neortodoxe de încurajare a înlocuirii periodice a echipamentelor, mergând până la folosirea de componente proiectate pentru a se defecta după o anumită durată de timp şi limitarea artificială a performanţelor.
Având în vedere numărul uriaş de produse Apple aflate în circulaţie, extinderea perioadei de timp în care este asigurat suport tehnic pentru repararea dispozitivelor de generaţie mai veche poate avea o contribuţie importantă la protejarea mediului înconjurător. Producerea echipamentelor high-tech, cum sunt telefoanele inteligente, este una dintre cele mai energofage activităţi întreprinse de civilizaţia umană. Atunci când chiar se întâmplă, reciclarea echipamentelor scoase din uz presupune un efort considerabil pentru separarea şi debarasarea în siguranţă a materialelor folosite, unele foarte toxice pentru mediul înconjurător.
În prezent, programul acoperă următoarele serii de dispozitive:
Începând cu data de 30 noiembrie, lista va include şi următoarele dispozitive:
Din 30 decembrie este adăugat şi ultimul val de produse Apple:
Extinderea la 5-7 ani a duratei de viaţă pentru produsele Apple nu poate fi decât un lucru bun şi pentru consumatori, mulţi dintre aceştia fiind încă perfect mulţumiţi de gadgetul cumpărat în urmă cu mai mulţi ani.