Dispozitivele Apple nu sunt recunoscute pentru uşurinţa reparaţiilor „neoficiale”, multe dintre componente fiind foarte greu de înlocuit, însă asta nu opreşte service-urile de telefoane să ofere servicii pentru operaţiunile mai simple în cazul iPhone-urilor. Apple nu este încă de acord cu aceste practici, în ciuda faptului că mai multe state din America au propus legi care garantează „dreptul la reparaţii”. În urma update-ului 11.3 de săptămânile trecute, mai multe dispozitive iPhone 8 cu display schimbat au încetat să funcţioneze.
Modelele de iPhone 8 afectate par să fie dintre cele care au avut ecranul schimbat cu un model neoficial. Display-ul încă afişează informaţii, iar telefonul porneşte, însă ecranul tactil nu mai preia nicio comandă. Motivul pentru care Apple poate să recunoască un ecran schimbat de un service neautorizat este un microcip integrat în display, care cel mai probabil include o semnătură digitală Apple. În cazul în care aceasta nu este găsită, componenta nu funcţionează. Întrucât repararea display-ului era o operaţiune care funcţiona în versiunile precedente de iOS, chiar şi în cazul iPhone 8, este clar că Apple a decis să dezactiveze dispozitivele intenţionat.
O parte dintre service-urile neautorizate au reuşit deja să dea de cap problemei înlocuind cipul, însă această operaţiune necesită încă o intervenţie asupra telefonului. De altfel, aceasta nu este prima dată când Apple dezactivează funcţii din dispozitive reparate „acasă”. În cazul modelelor iPhone 6 şi 6S, compania a ales să oprească funcţionalitate Touch ID în cazul în care butonul era înlocuit.
Motivul pentru care mulţi dintre utilizatorii de iPhone apelează la soluţii neoficiale este preţul foarte ridicat pentru reparaţiile realizate în cadrul service-urilor autorizate Apple. În cazul noilor iPhone-uri, un display poate atinge şi 320 euro în cazul modelului iPhone X şi 611 euro pentru schimbarea carcasei.