Chiar dacă au trecut mai mulți ani de la „scandalul” din jurul limitării performanței de pe dispozitivele Apple, iar compania a oferit chiar și schimbări de baterie la preț redus în consecință, încă există clienți nemulțumiți care doresc despăgubiri din partea companiei. După ce clienții Apple din SUA s-au înțeles cu reprezentanții companiei în afara tribunalului, a venit rândul clienților din Europa să cheme compania în instanță. Miza este o despăgubire în valoare de 60 de milioane de dolari pentru clienții care au cumpărat modele lansate în urmă cu 6 sau 7 ani.
În Italia, clienții care au cumpărat modele iPhone 6, 6 Plus, 6S sau 6S Plus, cheamă Apple în fața unui judecător pentru despăgubiri de 60 de milioane de euro, adică aproximativ 60 de euro de persoană. Acest proces nu este unic în lume, fiind deja finalizat unul în SUA. De asemenea, au fost depuse documente în Belgia și Spania pentru alte două procese similare. Deja există informații că va fi depus un nou proces și în Portugalia în curând.
Compania Apple este acuzată că a limitat performanța dispozitivelor utilizatorilor fără să îi avertizeze și că acest lucru a fost o strategie intenționată pentru a-i împinge către a cumpăra dispozitive noi sau să cumpere baterii noi.
„Când clienții cumpără iPhone-uri de la Apple, se așteaptă la produse sustenabile de calitate. Din păcate, nu asta s-a întâmplat cu seria iPhone 6. Nu doar că acești clienți au fost înșelați, și aveau de ales între frustrare sau daune materiale, dar din punct de vedere ecologic, acest lucru este iresponsabil.”, a declarat Els Bruggeman, reprezentant al organizației Euroconsumers.
Apple a mai trebuit să plătească și o amendă pentru această practică în Franța, unde a fost aplicată o „pedeapsă” de 25 de milioane de euro.
sursa: TechCrunch