Subiect de zvonuri încă de anul trecut, primul smartwatch Apple pregătit pentru lansare în această toamnă are toate şansele să stabilească recorduri în materie de vânzări şi profit. Potrivit estimărilor furnizate de Katy Huberty, analist pentru compania Morgan Stanley, Apple iWatch va genera în următoarele 12 luni venituri de 9 miliarde dolari.
Oferit la preţ de 300 dolari, noul iWatch ar urma să vândă 30 – 60 milioane unităţi doar în primul an, dacă nu cumva produsul se dovedeşte a fi un eşec. Riscul este însă mic, Apple fiind o companie cu bază solidă de utilizatori fideli, iar noul gadget suficient de ieftin cât să fie cumpărat chiar şi din pură curiozitate.
Neconfirmate de Apple, zvonurile privind intrarea companiei în piaţa dispozitivelor de purtat circulă deja de mai bine de un an, timp în care rivalul Google a anunţat platforma Android Wear iar mai mulţi competitori, printre care Samsung şi LG, promit produse bazate pe aceasta.
Încă la stadiu incipient, piaţa dispozitivelor de purtat (smartwatch, gadgeturi pentru monitorizare a activităţilor – Gear Fit şi accesorii de purtat pe cap – ochelarii Google Glass) este aşteptată să crească masiv în perioada următoare, ajungând până în anul 2018 să genereze vânzări de 18 miliarde dolari anual. Dar până atunci, anul 2015 ar putea aduce în conturile Apple până la 9 miliarde dolari în plus, existând potenţial pentru depăşirea câştigurilor estimate şi în următoarele 12 luni.
Pe lângă estimări privind progresul pieţei dispozitivelor de purtat, Huberty a vorbit şi despre loialitatea de brand specifică utilizatorilor de produse Apple, precizând că în ţările dezvoltate până la 90% dintre cumpărătorii de produse Apple aleg să le folosească timp îndelungat. Spre comparaţie, media pentru luna decembrie 2011 era de numai 73%.
Pachetul de servicii bine dezvoltat şi ajustat pentru a descuraja folosirea altor dispozitive decât cele proprii a adus şi pentru Samsung creşterea loialităţii de brand la 77%, stabilizând poziţia companiei în faţa principalului său rival. Nu la fel de bine stau lucrurile pentru Nokia şi LG, loialitatea utilizatorilor fiind măsurată la 58%, respectiv 41%.