Vorbim în general despre companii precum Oppo, Vivo sau Xiaomi, drept unele dintre cele mai mari din piața de smartphone-uri, acestea fiind în top 5 producători la nivel mondial, în urma Samsung și Apple. Se pare însă că acestea nu fac atât de mulți bani din zona de smartphone-uri, întrucât un nou raport Counterpoint sugerează că 96% din profituri se duc la cele două companii din vârful clasamentului, în timp ce restul de 4% sunt împărțiți între toate celelalte brand-uri din piață.
Raportul Counterpoint pentru primul trimestru din 2023 arată că Samsung continuă să conducă piața în termen de volume de smartphone-uri, cu 22% din total, în timp ce Apple se apropie foarte mult la 21% din vânzările pentru primele trei luni ale anului. Xiaomi se află astfel la distanță mare în urmă, de pe locul al treilea, cu doar 11%, fiind urmat de Oppo cu 10% și vivo cu aproximativ 7%.
Apple reușește să genereze jumătate din valoarea încasărilor din piața de smartphone-uri, în ciuda faptului că este pe locul al doilea în vânzări. Samsung, liderul pieței reprezintă astfel puțin sub 20% din totalul valorii pieței de smartphone-uri în T1 2023.
Atunci când ne uităm la cine încasează profitul din vânzările de smartphone-uri, doar Apple și Samsung sunt relevante în acest domeniu. Apple, deși este pe locul al doilea în clasamentul mondial, încasează 80% din profiturile realizate din vânzările de iPhone. Samsung vine din urmă la distanță mare, cu doar 17% din profituri, în timp ce restul de 3-4 procente sunt împărțite între restul de brand-uri, majoritatea de origine chineză.
De unde vine însă diferența atât de mare între Apple și Samsung? Din prețul mediu de vânzare. Telefoanele Apple se vând în medie cu 1.000 de dolari, utilizatorii preferând modelele de top, cele mai scumpe din oferta companiei. De altfel, nici cele „mainstream”, nu sunt cu mult mai ieftine. În comparație, Samsung are un preț mediu de vânzare de 340 de dolari, modelele care reușesc să miște volume mari fiind din gamele de medie și mai puțin în zona premium.
Având în vedere aceste cifre, este posibil să vedem modele premium împinse mai agresiv pe piață din partea brand-urilor chinezești, cu prețuri mai mari, care pot aduce marje de profit mai mari și să vedem o scădere a volumelor de telefoane foarte ieftine, cu prețuri mici.
sursa: Counterpoint