Magazinul de aplicaţii Google Play este criticat de multă vreme pentru numărul mare de aplicaţii infectate sau de proastă calitate care reuşesc să se strecoare. Faţă de App Store, care a adoptat de la bun început o serie de politici de aprobare mult mai restrictive, fiind totodată ţinta unor critici de altă natură, Google Play are un sistem de aprobare mult mai relaxat. Acesta este benefic pentru dezvoltatorii de bună credinţă, dar este totodată şi uşor de abuzat de către răuvoitori. Compania se pare că a început să ia măsuri mai drastice de reducere a numărului de produse software de proasta calitate.
Primul pas a fost făcut acum mai bine de un an, când compania a anunţat oficial implementarea Bouncer, un sistem de protecţie antivirus menit să lupte cu numărul din ce în ce mai mare al produselor software infectate. Având o eficienţă estimată de circa 40 de procente, conform însă unor date mai vechi oferite de companiei, Bouncer rezolvă doar o parte a problemei, cealaltă fiind reprezentată de numărul mare de clone, păcăleli sau produse nefuncţionale.
Din cele circa 800.000 de aplicaţii prezente în februarie în Play Store, nu mai puţin de 60.000 au fost şterse de către Google. O parte din acestea sunt cele care dispar constant deoarece dezvoltatorii nu le mai consideră utile, însă cele 60.000 de aplicaţii eliminate reprezintă 7,5 procente din numărul total disponibil la acea dată, o cantitate foarte mare care ne indică faptul că Google a început să ia în serios întreţinerea magazinului Play.
Cele mai multe aplicaţii dispărute erau incluse în categoria tonurilor de apel, o sursă veche de spam şi materiale piratate.