Un nou studiu al pieței de smartphone-uri realizat de Canalys spune că Xiaomi a întrecut Apple în trimestrul al doilea din 2021, punând astfel compania pe locul al doilea în clasamentul celor mai mari producători de astfel de dispozitive. Samsung continuă să conducă piața, așa cum face de mulți ani, însă distanța între producătorul sud coreean și cel chinez nu este atât de mare. Se pare însă că aceste schimbări în piață au loc în condițiile în care fiecare dintre cei mai mari cinci producători sunt pe un trend ascendent.
Raportul Canalys arată că piața de smartphone-uri a crescut cu 12% în trimestrul al doilea din 2022, iar marii producători s-au bucurat de creșteri semnificative. Apple a înregistrat cea mai mică creștere, în timp ce Xiaomi a înregistrat cea mai mare creștere, bucurându-se de vânzări aproape duble față de aceeași perioadă a anului trecut.
Avem pe primul loc Samsung cu 19% din piață și o creștere de 15% în volum de vânzări față de 2020, după care vine Xiaomi cu 17% din piață și o creștere de 83% de la an la an. În 2021, sau 2022, Samsung riscă să piardă locul de lider al pieței în fața Xiaomi dacă nu va face câteva modificări importante în cadrul portofoliului său de produse. Se pare că telefoanele foarte competitive din punct de vedere al raportului preț/performanță ale Xiaomi sunt la căutare mare în toată lumea, nu doar în Asia. Xiaomi a crescut cu 300% în America Latină, cu 150% în Africa și cu 50% în Europa de Vest.
Apple ocupă locul al treilea cu 14% din piață și o creștere de doar 1% față de 2022. Motivul ar putea fi însă faptul că deja după jumătate de an de la lansarea unei noi serii, posibilii clienți sunt mai reticenți în a cumpăra noi iPhone-uri, întrucât știu că în doar câteva luni apare o nouă generație, îmbunătățită, cu preț similar. Asta și pentru că Apple rareori vinde modelele curente la reducere.
Urmează Oppo, cu 10% din piață și 28% creștere anuală, iar vivo este listat pe locul al cincilea cu 10% din piață și creștere de 27%. Cele două companii chineze de la BBK par a fi pe picior egal în acest moment, însă Oppo are un portofoliu de produse mai divers și mai bine văzut în vest. Vivo se bazează în continuare pe vânzările din China și alte țări din Asia.
Din acest top lipsește cu desăvârșire Huawei, programat în urmă cu doar doi ani să devină liderul pieței, dar oprit de restricțiile SUA.
sursa: Canalys