TikTok este una dintre cele mai populare reţele de socializare printre tineri în ultimii ani, iar compania din spatele său, ByteDance ia în calcul şi realizarea de altfel de produse, inclusiv hardware. Se pare că există un parteneriat între creatorii TikTok şi producătorul de smartphone-uri Smartisan din China, prin care cele două companii vor colabora pentru a lansa un dispozitiv mobil. Acesta nu se va concentra obligatoriu pe integrarea TikTok în experienţa de utilizare însă va folosi tehnologiile software ByteDance.
Iniţial aceste zvonuri sugerau un „telefon TikTok”, însă cei de la ByteDance au oferit un răspuns oficial care le infirmă, însă totodată confirmă colaborarea cu Smartisan:
„Zvonurile despre dezvoltarea propriului smartphone fac referire la continuarea planurilor care existau înainte ca ByteDance să înceapă colaborarea cu Smartisan. Acel produs nu are nicio legătură cu TikTok şi acum ne concentrăm să îndeplinim nevoile clienţilor Smartisan.”
Acest lucru înseamnă că a existat cândva un plan pentru un astfel de smartphone, cu integrare TikTok mai complexă, însă momentan ByteDance nu lucrează activ la el. În schimb, compania oferă tehnologia sa celor de la Smartisan. TikTok are una dintre cele mai avansate modalităţi de monitorizare a comportamentului utilizatorilor, datele colectate fiind folosite pentru a livra conţinut relevant utilizatorilor pentru a-i ţine cât mai mult implicaţi în activităţi pe această platformă.
Astfel de rutine de machine learning ar putea fi folosite în dezvoltarea unui software de telefon care să facă acelaşi lucru, în funcţie de ceea ce doreşte Smartisan să încurajeze în utilizarea dispozitivelor sale. Desigur, acest lucru nu scoate din calcul faptul că aplicaţia TikTok ar putea veni pre-instalată pe dispozitivele Smartisan din viitor şi că în aplicaţia de cameră nu vor fi integrate capabilităţi care să trimită materialele direct pe TikTok. Desigur, acestea sunt doar speculaţii, întrucât nici ByteDance, nici Smartisan nu au vorbit despre astfel de funcţii.
TikTok este acum a patra cea mai mare reţea de socializare din lume, în spatele Facebook, YouTube şi Instagram.