Aflat mai întâi din zvonuri, planul Microsoft pentru renunţarea la brandul Nokia este acum pus în aplicare, un nou smartphone Lumia cu sistem Windows Phone urmând să fie dezvăluit purtând logoul conceput de Micriosoft. Între timp, website-ul Nokia şi conturile existente în reţele de socializare sunt modificate pentru a reflecta schimbarea de brand, sugerând că evenimentul de prezentare ar putea avea loc peste câteva zile.
Microsoft a dezvăluit că va folosi numele companiei, afişat atât în partea din faţă cât şi pe spatele viitoarelor modele de telefoane Lumia, înlocuind astfel vechiul brand Nokia.
În timp ce seria de telefoane Lumia va pierde în scurt timp orice referinţă la brandul Nokia, telefoanele mobile cu funcţii de bază cum este şi modelul Nokia 130 vor putea fi comercializate în continuare sub brandul companiei finlandeze, Microsoft deţinând pentru asta o licenţă valabilă timp de 10 ani. Deşi astfel de dispozitive încă sunt la mare căutare mai ales în pieţele emergente, nu este clar pentru cât timp va continua Microsoft să le producă, tendinţa actuală fiind de înlocuire a majorităţii telefoanelor Nokia ce aparţin categoriei feature phone cu modele smartphone entry-level bazate pe Windows Phone. Sunt exceptate doar telefoanele mobile cu funcţii de bază, prea ieftine pentru a fi înlocuite cu alternative Windows Phone.
În urma achiziţiei Nokia, Microsoft a avut la dispoziţie 18 luni în care să poată face tranziţia către noul brand Microsoft Lumia. Semnalând reuşita acestei tranziţii, compania a vândut în ultimul trimestru 9.3 milioane telefoane Lumia cu sistem Windows Phone, ceva mai mult decât volumul de 8.8 milioane dispozitive vândute în perioada similară a anului trecut. Din păcate creşterea pare să fie atribuită mai mult impulsului dat de recentele tăieri de preţuri la telefoane cu Windows Phone, bine primite de cumpărătorii europeni. Rămâne de văzut cât de bine va putea fi menţinut acest avânt odată ce logoul Nokia nu va mai fi prezent pe produsele expuse în magazine.